Home / WSBK / Pirelli wprowadza innowacyjne opony kwalifikacyjne

Pirelli wprowadza innowacyjne opony kwalifikacyjne

Od czasu wprowadzenia nowego formatu sesji Superpole wielu kibiców i obserwatorów zastanawiało się, dlaczego regulamin zezwala na stosowanie zaledwie dwóch kompletów opon kwalifikacyjnych, kiedy to sobotnia rywalizacja przebiega w trzech częściach. ProduceOd czasu wprowadzenia nowego formatu sesji Superpole wielu kibiców i obserwatorów zastanawiało się, dlaczego regulamin zezwala na stosowanie zaledwie dwóch kompletów opon kwalifikacyjnych, kiedy to sobotnia rywalizacja przebiega w trzech częściach. Producent opon postanowił wyjść naprzeciw regulaminowi i zaprezentował dosyć nieoczekiwane rozwiązanie.

Podczas rundy w San Marino zespoły miały do dyspozycji zupełnie nowatorskie mieszanki opon Pirelli, które mogli zastosować podczas decydującej o kolejności na starcie rozgrywce. Nowe mieszanki zastąpią dotychczas stosowane w tym sezonie i na stałe zagoszczą na padoku World Superbike.

Co jest jednak w nich takiego szczególnego? Stwierdzając krótko: wytrzymałość. Nowa guma została tak zaprojektowana by pozwalała osiągnąć czasy okrążeń lepsze niż podczas tempa wyścigowego, jednak inaczej niż dotychczasowe mieszanki pozwala na wykonanie pięciu, a czasami i większej ilości okrążeń na pełnej prędkości. Opony kwalifikacyjne stosowane do rundy na Misano były typowymi super miękkimi meszankami, które wytrzymywały jedno-dwa okrążenia ostrej jazdy, po czym nie nadawały się już niemal do niczego. Ta zmiana ma pozwolić zawodnikom na lepsze rozplanowanie całej sesji Superpole.

Dodatkowo struktura nowej opony jest identyczna jak opony wyścigowej(190/65-16.5). Dzięki temu ustawienia wyścigowe będą bardziej przydatne podczas kwalifikacji i zarazem dobry setup wyścigowy pozwoli uzyskiwać lepsze rezultaty podczas samego Superpole.

Aby kibice mogli łatwiej i szybciej rozpoznać, na jakich mieszankach poruszają się zawodnicy, podobnie jak to było na torze Monza nowe opony będą znaczone widocznym, zaokrąglonym logiem marki „PIRELLI”.

Girogio Barbier skomentował przedsięwzięcie następująco: Ten wynalazek jest rezultatem wielu próśb wystosowanych przez zespoły i kierowców, wszystko po to by lepiej one pasowały do aktualnego, trzystopniowego formatu rozgrywania Superpole. Grupa Infront oraz cały padok Superbike ciężko pracowały, by uczynić Superpole zarówno czymś specjalnym dla fanów jak i fair dla kierowców. Tymi nowymi oponami Pirelli po raz kolejny udowodniło, że cały czas starają się dostarczać prawidłowy pakiet dla kierowców, zespołów oraz widzów.

Zespół inzynierów Pirelli będzie na bieżąco zbierać dane z wszystkich rund począwszy od Misano, by nadać ostateczny kształt nowym mieszankom podczas następnego sezonu 2010.

źródło:www.worldsbk.com

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
128 zapytań w 0,421 sek