Już po 10 minutach sobotniego wyścigu wszystko było jasne – Jonathan Rea był pewny szóstego tytułu mistrza świata w serii World Superbike. Brytyjczyk, mimo że ruszył z 15. pola, po zaledwie dwóch okrążeniach slalomowego wyprzedzania rywali wbił się do TOP3. Tymczasem startujący z końca stawki Scott Redding zanotował awarię Ducati.
Toprak Razgatlioglu prowadził od startu do mety. Ciekawie było za to za jego plecami. Rea po tym jak w walce o 2. miejsce wyprzedził Garreta Gerloffa i był już pewny tytułu, zaczął jechać wolniej. Obu tych zawodników minął Chaz Davies, a reprezentant USA stoczył z Rea ciekawą walkę o najniższy stopień podium, z której wyszedł zwycięsko. Rea na swoje 100. zwycięstwo musi jeszcze poczekać.
Wyniki 1. wyścigu | |||||
1 | Toprak Razgatlioglu | TUR | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | 18 Laps |
2 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +3.039 |
3 | Garrett Gerloff | USA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +4.220 |
4 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +9.645 |
5 | Leon Haslam | GBR | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +15.732 |
6 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +15.926 |
7 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Team GOELEVEN | Ducati Panigale V4 R | +16.205 |
8 | Xavi Fores | ESP | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | +17.842 |
9 | Loris Baz | FRA | Ten Kate Racing | Yamaha YZF-R1 | +18.035 |
10 | Tom Sykes | GBR | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +18.404 |
11 | Jonas Folger | GER | MGM Benovo Yamaha | Yamaha YZF-R1 | +20.834 |
12 | Eugene Laverty | IRL | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +30.026 |
13 | Leandro Mercado | ARG | Motocorsa Racing | Ducati Panigale V4 R | +31.886 |
14 | Takumi Takahashi | JPN | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +47.164 |
15 | Eric Granado | BRA | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +48.801 |
16 | Sheridan Morais | RSA | Orelac Racing Verdnatura | Kawasaki ZX-10RR | +56.970 |
17 | Alvaro Bautista | ESP | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +1m > |
18 | Loris Cresson | BEL | Outdo Kawasaki TPR | Kawasaki ZX-10RR | +1 Lap |
DNF | Federico Caricasulo | ITA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | |
DNF | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | |
DNF | Scott Redding | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | |
DNF | Matteo Ferrari | ITA | Barni Racing | Ducati Panigale V4 R | |
DNS | Sylvain Barrier | FRA | Brixx Performance | Ducati Panigale V4 R |
Źródło: crash.net
Zdecydowany dominator WorldSBK. Aczkolwiek kto wie jak mogły się zakończyć niektóre sezony.
Szanuję Jonathana za pracę , jaką on robi z ZX10R ,, znam ten sprzęt , ma potencjał ,lecz jest nieprzewidywalny i chimerzasty jak rozjebana modelka z dolnego Londynu …. On to wszystko ogarnia , rozumie iczuje sprzęt ,wygrywa i bywa regularnie na podium , to nie jest to przypadek , że szósty raz robi majstra ,,,
Jakis komentarz Reddinga?
praktycznie w pierwszym okrążeniu z 15 pola na 5 miejsce na nieznanym dla siebie torze… no nie mam pytań.
Przypomnę tylko , że JR w 2012 startując po raz pierwszy w MotoGP , jeszcze wtedy dla Hondy , zamiast Casey S zajął 8 miejsce w San Marino , ot tak ,,,
Ale wiesz, że 2012 to kilka motocykli Hondy i Yamy, najsłabszy Ducat w historii i Pay-riderzy na składakach?
Ale podobno WSBK to II liga , więc drugoligowiec dowalił ekstraklasie
testy 25.11.19 Viniales Motogp 1:37.131
testy 25.01.19 JR specyfikacja moto WSBK 1.39.152 , to jest czas na 18 miejsce w MotoGP , przed Bradley na moto w specyfikacji SBK , czy coś jeszcze należy wyjaśniać ?
Ówczesna klasa CRT to parodia motocykli, która na siłę powiększała stawkę. Zawodnicy Ci nie mieli jednak szans z pozostałymi. Czy wynik Rei był ponadprzeciętny? Z pozoru tak, ale jak się spojrzy na ów okoliczności, to już niekoniecznie…
Świetna jazda Jonathana to jak się przebił do czołówki coś pięknego :)
Zawsze znajdzie się powód do zdyskredytowania osiągnięcia no nie ? No i nawet jakby obiektywnie był ostatni z tych protypowych fabrycznych to co z tego ? Nie miał doświadczenia na sztywnej prototypowej ramie, na tym zawieszeniu, dopiero macał karbonowe hamulce, nie miał zielonego pojecia na temat pracy opon Bridgestone (pamiętam jak relacjonował, że w porownaniu do Pirelek w ogóle nie da wyczuć się limitu, że są niejako zero jedynkowe – przyczepność jest i nagle jej nie ma) a mimo to nie wyglebił. Jego zadaniem było doprowadzenie motocykla do mety. Nie dostał nawet tej samej maszyny co Stoner – kto był uważny albo sledził prase w tym czasie dostrzegł róznice. Motocykl Stonera dostał Bradl (oczywiście owiewki LCR itp) , Jonathanowi dali poprzednią specyfikację, domyślam się że dmuchając na zimne w razie jakby wyglebił. A jednak wykonał zadanie, mimo nieznajomości motocykla nie skompromitował się tylko pojechał jak regularny średniak. Biorąc pod uwagę okoliczności był to wynik godny pochwały. Gdyby po 2 latach regularnych startów i zebrania solidnego bagażu doświadczenie miał tylko takie wyniki to pierwszy bym powiedział, że się nie nadaje i że się nie sprawdził. Niestety możemy go oceniać tylko po tych 2 występach.
„Zawsze znajdzie się powód do zdyskredytowania osiągnięcia no nie ?”
Patrz – psychofani VR46 albo MM93.
„No i nawet jakby obiektywnie był ostatni z tych protypowych fabrycznych to co z tego ?”
Gdyby były tylko motocykle prototypowe a nie CRT to byłby w ogóle ostatni na mecie. Ale że pół stawki miało CRT a czterech gości na normalnych prototypach nie ukończyło to był ósmy. Inna sprawa że w kwalifikacjach jednak lepiej sobie poradził.
„Jego zadaniem było doprowadzenie motocykla do mety.”
No a po co bierze się zastępców? Po co aktualnie jest Pirro, Guintoli czy Bradl?
„Niestety możemy go oceniać tylko po tych 2 występach.”
Gdyby był tylko kierowcą MotoGP to zapewne tak. Ale że jeździ w WorldSBK gdzie po przesiadki z Hondy na Kawasaki dominuje przez 6 sezonów to można dużo na jego temat.
Na telefonie mi odpowiedzi nie działają. W razie nieporozumień – mój komentarz był kierowany do Eendi23.
Pozdrawiam
Dla Jonathana Rea to powinni utworzyć w sumie oddzielną kategorię „World Superbike +”, gdy trzeba, to Jonathan po prostu jedzie kosmos. W międzyczasie pojawiły się „rodzynki z MotoGP” typu Bautista, Redding, a koniec końców i tak Johnny zgarnia tytuł. Chciałbym zobaczyć go raz jeszcze w wyścigu Suzuka 8h przeciwko czołowym zawodnikom MotoGP, bo chyba już tylko na to możemy liczyć :)
a ja tak sobie myślę, Yamaha nie ma kogo wystawić za Rossmana, WSBK jest już po sezonie, Rea wyluzowany, producenci inni ale sponsor sie zgadza (Monster), ilu z nas nie chciałoby zobaczyć Johnego wlasnie na M1 ?
Fajna wizja nie? :)