Scottowi Reddingowi dwie rundy World Superbike wystarczyły, by wygrać pierwszy w karierze wyścig, i zostać nowym liderem cyklu. Ducati najlepiej zniosło trudy upalnego wyścigu w Jerez, bowiem aż cztery Panigale V4R znalazły się w TOP8, wyraźnie podkręcając tempo w końcówce na tle rywali.
Start dla Brytyjczyka nie był jednak udany i pierwszym liderem został Jonathan Rea. Szybko utworzyła się grupa czterech najszybszych zawodników, w której byli jeszcze Toprak Razgatlioglu i Loris Baz. Przez pierwszych 10 okrążeń cała czwórka jechała bardzo blisko siebie, ale nie działo się dosłownie nic – wszyscy utrzymywali pozycje i nie próbowali ataków.
Jako pierwszy spróbował Razgatlioglu, który chciał wyjść na prowadzenie, jednak Rea czuwał i blokował ataki. W końcu jednak odpalił Redding. Na sześć okrążeń przed metą najpierw znalazł się przed tureckim zawodnikiem z Yamahy, a potem zrobił Jonathanowi Rea takiego block-passa, jakby chciał wyhamować Kawasaki do zera. Manewr się powiódł a Redding popędził do przodu, powiększając przewagę. Rea nie mógł już nic zrobić.
Z kolei Razgatlioglu zaczął mieć coraz większe problemy z dotrzymaniem tempa uciekającej dwójce, ale nie tak duże jak Loris Baz. Zawodnik Ten Kate Yamahy stracił pozycję na rzecz przyspieszającego w końcówce Chaza Daviesa. Walijczyk pogonił jeszcze za Ragzatlioglu, ale Turek bronił się bardzo mądrze, zmuszając zawodnika Ducati do błędów. Ostatecznie wygrał Redding, Rea dojechał drugi, a potem z większą stratą Razgatlioglu, Davies i Baz.
Ciekawie było na kolejnych pozycjach. Ostatecznie, z grona zawodników reszty stawki najszybszy był Michael Ruben Rinaldi, który po walce pokonał Alvaro Bautistę. Niezły okazał się debiut Marco Melandriego na Panigale V4R. Rozczarował za to niedawny lider WSBK, Alex Lowes, który przebił się tylko na 9, miejsce. Awarie zaliczyli Tom Sykes oraz Michael van der Mark, gdy walczyli o pozycje w dolnej połowie TOP10.
Wyniki 1. wyścigu | |||||
Pos | Driver | Nat | Team | Model | Time |
1 | Scott Redding | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | 21 Laps |
2 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +1.147 |
4 | Toprak Razgatlioglu | TUR | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +2.252 |
4 | Chaz Davies | GBR | Aruba.it Racing Ducati | Ducati Panigale V4 R | +2.699 |
5 | Loris Baz | FRA | Ten Kate Racing | Yamaha YZF-R1 | +3.301 |
6 | Michael Ruben Rinaldi | ITA | Team GOELEVEN | Ducati Panigale V4 R | +6.367 |
7 | Alvaro Bautista | ESP | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +10.228 |
8 | Marco Melandri | ITA | Barni Racing | Ducati Panigale V4 R | +18.713 |
9 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team | Kawasaki ZX-10RR | +20.421 |
10 | Leon Haslam | GBR | Team HRC | Honda CBR1000RR-R | +24.361 |
11 | Garrett Gerloff | USA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | +26.610 |
12 | Christophe Ponsson | FRA | Nuova M2 Racing | Aprilia RSV4 1000 | +34.651 |
13 | Xavi Fores | ESP | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | +34.709 |
14 | Sandro Cortese | GER | Outdo Kawasaki TPR | Kawasaki ZX-10RR | +38.138 |
15 | Eugene Laverty | IRL | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +38.365 |
16 | Sylvain Barrier | FRA | Brixx Performance | Ducati Panigale V4 R | +49.601 |
17 | Lorenzo Gabellini | ITA | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +52.357 |
18 | Takumi Takahashi | JPN | MIE Racing Althea | Honda CBR1000RR-R | +53.802 |
20 | Tom Sykes | GBR | BMW Motorrad WorldSBK | BMW S1000RR | +6 Laps |
DNF | Maximilian Scheib | CHI | Orelac Racing Verdnatura | Kawasaki ZX-10RR | |
DNF | Leandro Mercado | ARG | Motocorsa Racing | Ducati Panigale V4 R | |
DNF | Michael van der Mark | NED | Pata Yamaha WorldSBK | Yamaha YZF-R1 | |
DNF | Federico Caricasulo | ITA | GRT Junior WorldSBK | Yamaha YZF-R1 |
Źródło: crash.net
Czwarty wyścig, czwarty zwycięzca, ciasno w czołówce. O Ponssona tak się bali a ten teraz wyprzedza kilka znanych nazwisk w tym mistrza świata :)
To nie byl blok pas tylko zwyczajnie przestrzelil zakret i wywiozl Ree. Gdyby Rea byl po wewnetrzej to by go z kontrowal bo bylo widac, ze bez problemu zaciesnilby zakret. Kawa, z reszta nie tylko jest duzo wolniejsza niz Ducati i tu bedzie problem. To jest wolny tor a i tak na tych krotkich prostych Ducati niemilosiernie zblizaly sie do oponenow. Brakowalo tylko miejsca do hamowania dlatego wywiozo Reddinga i Davis’a na wyprzedzaniu. Wczoraj zawodnicy Ducati pokazali sie z ladnej strony i gdyby na tym torze byla prosta dluzsza o kilkaset metrow to prawdopodobnie cale podium byloby czerwone. Bedzie ciekawy sezon. Walka z Goliatem. Ducati jest w tym roku piekielnie mocne a kierowcy to tez silna ekipa.
Wyścigi dobre ,dużo sie dzieje Ducaty mocne i są szybsze od Kawasaki ale czy to duża różnica?-nie sądze Chociaż w porównaniu z Yamahami które bardzo fajnie jechały to faktycznie jest przepaść Zresztą do HRC też-ale to jeszcze nie ich sezon a i do kierowców mam wątpliwości Tak jak piszesz 'harnas’ ,będą szybsze tory i w czołówce zostaną tylko Kawy i Ducaty