Maria Herrera dołączyła na sezon 2019 do stawki World Supersport. Pojedzie na motocyklu Yamaha R6 dla zespołu MS Racing. 22-letnia Hiszpanka, regularnie jeżdżąca w Moto3 w latach 2015-2017, jest pierwszą kobietą, na pełny etat ścigającą się w supersportach. W ubiegłym sezonie jeździła w niższej klasie – WSS300, gdzie na koniec roku uplasowała się na 13. miejscu.
Herrera będzie łączyła obowiązki jazdy w World Supersport z inną serią wyścigową – podpisała bowiem kontrakt z zespołem Angel Nieto na występy w nowym cyklu MotoE. Pojedzie w nim we wszystkich rundach, jednak jedna z rund WSS i MotoE nakłada się. Mowa o weekendzie 5-7 lipca, gdy WSS ma rundę na Donington Park, a MotoE na Sachsenringu, przy okazji GP Niemiec. Herrera zapewne opuści więc brytyjską rundę supersportów.
Do Supersport 600
Formalnie nie ma czegoś takiego jak Supersport 600, tylko po prostu Supersport
A dlaczego było superstock 1000 i superstock 600
Nazwa „supersport” wskazuje na klasę pojemnościową – domyślnie 600 obecnie, w odróżnieniu od „superbike”, czyli 1000 i więcej. Nazwa „superstock” nie – jedynie na drogowe powiązanie, więc trzeba było je oznaczyć.