Niespodzianką zakończył się środowy wyścig Lightweight TT na Isle of Man TT. Zwycięstwo odniósł Michael Rutter i mimo, że wygrał swój pierwszy wyścig od 2013 roku, to nie jest to tak duża sensacja, jak zwycięstwo marki Paton. Włoski producent wygrał tym samym na Wyspie Man po raz pierwszy. Jest to pierwsze zwycięstwo na Wyspie Man na włoskim motocyklu od 2003 roku, kiedy to wygrywało Ducati.
Rutter jednocześnie uzyskał rekordowy czas okrążenia dla tej klasy, przebijając wynik Ivana Lintina z ubiegłego roku. Prowadzenie objął już na początku, i ani na chwilę go nie oddał, choć były momenty, że dość blisko był Martin Jessop, tracący w pewnym momencie 8.8s. Podium zamknął Peter Hickman. Poza triumfującym Rutterem, wszyscy zawodnicy w TOP10 dosiadali motocykli Kawasaki.
Wynik dla Patona mógł być jeszcze lepszy, ale awarię motocykla zaliczył team-partner Ruttera z włoskiej ekipy, Stefano Bonetti, który rywalizował o miejsca na podium. Lintin tym razem zajął czwartą pozycję. Warto wspomnieć, że wysokie szóste miejsce zajął niedawny mistrz British Superbike, i zeszłoroczny zawodnik World Superbike – Josh Brookes. Tuż za nim dojechał Michael Dunlop, zwycięzca pierwszego tegorocznego wyścigu Supersport TT. Sklasyfikowano 30 zawodników.
Fot. iomtt.com
Ten Paton to jakiś seryjny motocykl czy prototyp?
Paton S1, małoseryjny, ma silnik z Kawasaki. Nie wiem niestety, ile sztuk wyprodukowano do tej pory.
Na stronie Patona znalazłem:
„The same motorbike, the Paton S1-R Lightweight, will be available for sale in approved homologated version for road use in a limited production, exclusive and excellence motorcycle, built by hand in the prestigious Italian brand factory in Milan.”
Wychodzi na to że jakiś świeżak.
Aż mi się przypomniał Petronas FP1 w WorldSBK.
Ten model tak, natomiast marka ma długą historię.
https://it.wikipedia.org/wiki/Paton
Ciekawostka:
At the end of 2009, the new 500 Grand Prix was launched, based on the Ilmor X3 (but with the 2-stroke engine of the last 500 RC) with the intention of producing a small series to be sold exclusively for „track use” Which has been marketed since 2010 [2] .
Ten sam Ilmor, który był szykowany pod MotoGP.