Home / Moto2 / Espargaro najszybszy podczas testów w Jerez!

Espargaro najszybszy podczas testów w Jerez!

Hiszpan Pol Espargaro okazał się być najszybszym zawodnikiem podczas zakończonych wczoraj testów klasy Moto2 na torze w Jerez de la Frontera. Był to prawdziwy sprawdzian przed sezonem, bowiem cała stawka dostała w końcu do dyspozycji takie same silniki, z jakimi startować będzie w nadchodzącym cyklu zmagań.

Próby były jednak nieco utrudnione, z powodu brudnej nawierzchni w poniedziałek i opadów deszczu we wtorek. W środę i czwartek tor był w trochę lepszym stanie, ale niekiedy zawodnikom mocno przeszkadzał silnie wiejący wiatr. Wyniki tych testów dają nam jednak pierwszy obraz tego, czego możemy się spodziewać w sezonie 2013, choć jeśli mowa o klasie Moto2, to zawsze trzeba być przygotowanym na niespodzianki.

Swoją pozycję jako głównego faworyta do sięgnięcia po tytuł mistrzowski potwierdził drugi zawodnik ubiegłorocznego sezonu, Pol Espargaro. Hiszpan w środę uzyskał wynik 1:42.636 co dało mu pierwszą lokatę w łącznej tabeli wyników połączonych z czterech dni.

„Cieszę się, że byłem najszybszy we wszystkich trzech zimowych sesjach testowych, raz w Walencji i dwukrotnie tutaj, w Jerez komentował 21-letni „Polyccio”. – Za to jednak nie ma żadnych punktów do klasyfikacji, a wszyscy zaczniemy od zera w Katarze. Myślę, że mamy szansę walki o tytuł w tym roku. Musimy jednak skupiać się na każdym wyścigu z osobna, bo Moto2 to jedna z najtrudniejszych klas w mistrzostwach, a do walki o tytuł włączyć się może spora liczba zawodników.”

Zawodnik ekipy Tuenti HP 40, która w tym roku zmieniła znacząco swoje barwy, o pół sekundy wyprzedził duet teamu Italtrans. Tak jak rok temu zimą, tak i tym razem szybki był – drugi w łącznej tabeli – Takaaki Nakagami. Zaraz za Japończykiem, pragnącym w tym roku włączyć się do walki w czołówce, uplasował się jego zespołowy kolega Julian Simon.

Po ubiegłorocznych perypetiach z zespołem Mapfre i dokończeniu sezonu w barwach Italtrans, czwarty w trakcie testów Toni Elias w zasadzie zamienił się zespołami ze swoim rodakiem #60. Wszystko dlatego, że w tym roku „TigerToni” startować będzie w ekipie Blusens Avintia. Tuż za pierwszym w historii Mistrzem Świata Moto2 uplasował się jeden z głównych kandydatów do tegorocznej walki o tytuł, Scott Redding. Zaraz za Brytyjczykiem znalazł się zaś Esteve Rabat, dzięki czemu czołową szóstkę zdominowali kierowcy jeżdżących na maszynach Kalexa.

Raz jeszcze szybki okazał się być Nico Terol, który po słabym debiutanckim sezonie w Moto2 (podium zdobył dopiero w Walencji), zimą wyraźnie złapał wiatr w żagle i powinniśmy często widywać go w czołówce. Zaraz za reprezentantem ekipy Mapfre Aspar, korzystającej z podwozi Sutera, znalazł się jego rodak Jordi Torres. Czołową dziesiątkę uzupełnili jednak kolejni dwaj zawodnicy Kalexa – Bel Xavier Simeon oraz Fin Mika Kallio.

 

Łączne wyniki czterech dni testów w Jerez:
1. Pol Espargaro        SPA  Tuenti HP 40                 (Pons Kalex) 1:42.636
2. Takaaki Nakagami     JPN  Italtrans Racing Team        (Kalex)      1:43.103
3. Julian Simon         SPA  Italtrans Racing Team        (Kalex)      1:43.188
4. Toni Elias           SPA  Blusens Avintia              (Kalex)      1:43.365
5. Scott Redding        GBR  Marc VDS Racing Team         (Kalex)      1:43.372
6. Esteve Rabat         SPA  Tuenti HP 40                 (Pons Kalex) 1:43.424
7. Nicolas Terol        SPA  Aspar Team Moto2             (Suter)      1:43.438
8. Jordi Torres         SPA  Aspar Team Moto2             (Suter)      1:43.641
9. Xavier Simeon        BEL  Desguaces La Torre Zelos     (Kalex)      1:43.720
10. Mika Kallio         FIN  Marc VDS Racing Team         (Kalex)      1:43.774
11. Dominique Aegerter  SWI  Technomag carXpert           (Suter)      1:43.800
12. Axel Pons           SPA  Tuenti HP 40                 (Pons Kalex) 1:43.861
13. Alex De Angelis     RSM  NGM Mobile Forward Racing    (Speed Up)   1:43.925
14. Simone Corsi        ITA  NGM Mobile Racing            (Speed Up)   1:43.934
15. Johann Zarco        FRA  Came IodaRacing Project      (Suter)      1:43.993
16. Anthony West        AUS  QMMF Racing Team             (Speed Up)   1:44.052
17. Randy Krummenacher  SWI  Technomag carXpert           (Suter)      1:44.089
18. Mike Di Meglio      FRA  JIR Moto2                    (MotoBI)     1:44.158
19. Sandro Cortese      GER  Dynavolt Intact GP           (Kalex)      1:44.276
20. Danny Kent          GBR  Tech 3                       (Tech 3)     1:44.350
21. Ratthapark Wilairot THA  Thai Honda PTT Gresini Moto2 (Suter)      1:44.456
22. Mattia Pasini       ITA  NGM Mobile Racing            (Speed Up)   1:44.538
23. Ricky Cardus        SPA  NGM Mobile Forward Racing    (Speed Up)   1:44.572
24. Yuki Takahashi      JPN  Idemitsu Honda Team Asia     (Moriwaki)   1:44.839
25. Steven Odendaal     RSA  Argiñano & Ginés Racing      (Speed Up)   1:44.848
26. Marcel Schrotter    GER  Desguaces La Torre SAG       (Kalex)      1:44.905
27. Louis Rossi         FRA  Tech 3                       (Tech 3)     1:45.181
28. Kyle Smith          GBR  Blusens Avintia              (Kalex)      1:45.314
29. Sergio Gadea        SPA  Interwetten Paddock          (Suter)      1:46.041
30. Rafid Topan Sucipto INA  QMMF Racing Team             (Speed Up)   1:46.283 
31. Alberto Moncayo     SPA  Argiñano & Ginés Racing      (Speed Up)   1:46.410
32. Doni Tata Pradita   INA  Federal Oil Gresini Moto2    (Suter)      1:46.649

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Komentarze: 1

  1. scottredding45

    Esparagaro w sezonie 2012 pokazał że talentem dorównuje MAR93, lecz odstępuje trochę doświadczeniem. Każdy z TOP10/TOP20 może wygrac wyscig przy różnych sytuacjach pogodowych, bo to przecież MOTO2 – Jedna z najbardziej widowiskowych oraz nie przewidywalnych serii wyścigowych na świecie :-)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 41,055 sek