Home / MotoGP / Bagnaia: „Robi się ciekawie”. Wypowiedzi po GP Japonii

Bagnaia: „Robi się ciekawie”. Wypowiedzi po GP Japonii

Jorge Martin (Pramac Ducati) wygrał przerwane, a tak naprawdę zakończone czerwoną flagą Grand Prix Japonii! Mimo, że 20 punktów za drugie miejsce zdobył Pecco Bagnaia (Ducati) Włoch może się poważnie obawiać, czy będzie w stanie obronić #1. Martinator pokazał w ten weekend, że potrafi dominować nie tylko na suchym torze, ale i na mokrym; a od wyścigu w Barcelonie Hiszpan kończył każdy wyścig przed Pecco. Marc Marquez (Honda) stanął na trzecim stopniu podium po raz trzeci w tym sezonie, lecz po raz pierwszy w wyścigu GP. Pełne wyniki znajdziecie tutaj, natomiast poniżej wypowiedzi zawodników MotoGP po GP Japonii, na torze Twin Ring Motegi.

Jorge Martin: P1 (start) -> P1 (finisz): „Po raz pierwszy wygrałem na mokrym torze, jestem zachwycony. Czuję, że jestem w świetnej formie i zdobyliśmy ważne punkty. Jestem szczęśliwy, bo wszyscy pracujemy jak szaleni i efekty są widoczne.”

Pecco Bagnaia: P2 -> P2: „To był dobry wyścig, ale bardzo ryzykowny. Na ostatnich dwóch lub trzech okrążeniach aquaplaning stał się zbyt silny; wszyscy byliśmy na pośrednim tyle, więc było na limicie. Przed czerwoną flagą zmniejszałem stratę do Jorge, ale potem popełniłem kilka błędów i prawie puścił mi przód, po czym wróciłem do tej samej straty co wcześniej. Tak czy inaczej, musimy być zadowoleni z tego wyniku. Doskonale wiemy, jak ryzykowne jest ściganie się na mokrej nawierzchni, a drugie miejsce to dobry wynik. Teraz, gdy między mną a Jorge są tylko trzy punkty, robi się ciekawie, ale podoba mi się to, ponieważ myślę, że to może być dobra rywalizacja między nami.”

Marc Marquez: P7 -> P3: „Wspaniale jest wrócić na podium po tak długiej przerwie i zrobić to tutaj, w Motegi, w domu Hondy, przy tak wielu fanach i ludziach z Hondy, szczerze mówiąc, to jest trochę romantyczne. W wyścigu chodziło przede wszystkim o zrozumienie mokrych opon po ich zmianie, na początku było dość sucho, dlatego ważne było, aby uważać, aby nie zniszczyć opony. Zachowałem spokój i kiedy zobaczyłem, że na torze jest więcej wody, zacząłem atakować. Czułem się naprawdę dobrze, biorąc pod uwagę moje tempo, myślę, że mogliśmy mieć interesującą końcówkę wyścigu, ale ostatecznie Dyrekcja Wyścigu wykonała naprawdę dobrą robotę i podjęli właściwą decyzję we właściwym czasie. Chcę podziękować im, i oczywiście całemu zespołowi Repsol Honda. Na takie dni jak dziś wpływ ma wiele czynników, a mój zespół naprawdę dobrze sobie radził ze wszystkim. To podium jest tym, czego szukaliśmy przez cały rok i stanowi niezły impuls przed ostatnim atakiem w 2023 roku.”

Aleix Espargaro: P9 -> P5: „Podsumowując, pozytywny dzień i być może mój najlepszy występ na mokrej nawierzchni. Po zmianie motocykla wybraliśmy miękką tylną oponę, licząc na to, że jak tu, w Motegi ma padać, to będzie lać. Zamiast tego na pierwszych okrążeniach było ciężko. Przy małej ilości wody na torze, miękka opona się przegrzała i bałem się, że nie uda mi się ukończyć wyścigu. Jednak gdy deszcz zaczął mocniej padać, ja zacząłem czuć się coraz lepiej. Odrabiałem straty do zawodników przede mną i mogłem celować w miejsce wyższe niż piąte. Niestety widoczność była bardzo słaba, a po wywieszeniu czerwonej flagi i restarcie pogorszyła się jeszcze bardziej. Decyzje podjęte dzisiaj przez Dyrekcje Wyścigu były bez zarzutu.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Jack Miller: P3 -> P6: „Nie jest to najlepszy dzień, ale też nie najgorszy i cieszę się, że dojechaliśmy do mety. W pierwszej części potrzebowałem trochę czasu, żeby dogrzać opony, ale udało mi się oszczędzić gumę, zyskując jednocześnie trochę czasu na chłopakach, gdy deszcz zaczął mocniej padać. Wprowadziliśmy kilka poprawek w motocyklu, aby powalczyć z chłopakami po restarcie, ale niestety nie miało to się stać dzisiaj. Szóste miejsce dzisiaj, ale chciałem więcej.”

Augusto Fernandez: P13 -> P7: „Po szalonym wyścigu w Japonii zajęliśmy siódme miejsce. Tor był zbyt niebezpieczny, aby wyścig mógł zostać wznowiony, więc nie było innego wyjścia, jak go zakończyć, chociaż czułem się bardzo dobrze i byłem gotowy do ponownego startu. Na ostatnich trzech okrążeniach przed pierwszą czerwoną flagą na torze było już tak dużo wody, że dalsza jazda nie była możliwa. Tak czy inaczej, dobrze wystartowałem, udało mi się wyprzedzić kilku zawodników, a moje czasy okrążeń były dobre, więc jestem zadowolony z dzisiejszego wyścigu! W końcu dobry dla nas weekend, czas trochę odpocząć i za dwa tygodnie wyruszyć do Indonezji.”

Fabio Quartararo: P14 -> P10: „Spróbowałem pozostać o jedno okrążenie dłużej. Wiadomo, padał deszcz, ale wtedy nie było aż tak mokro. Okazało się, że to zła strategia, ale walczyłem o P12, P13, czy gdziekolwiek w tym czasie jechałem, więc musiałem spróbować; w sensie, rzuciliśmy sobie wyzwanie. Musimy szukać pozytywów. Chcielibyśmy, żeby była to dla nas lepsza podróż. Musimy jednak skupić się na pozytywach. Miejmy nadzieję, że Mandalika będzie dla nas lepszym torem.”

Joan Mir: P15 -> P12: „Niestety miałem pewne problemy z widocznością w kasku, nigdy wcześniej tego nie miałem, a dzisiaj nadszedł ten dzień. Wielka szkoda, nie widziałem, więc brakowało mi punktów odniesienia na torze. Kiedy walczyłem z Millerem, trochę widziałem, ale potem deszcz zaczął padać mocniej i to wystarczyło, aby mnie zatrzymać. Jestem naprawdę rozczarowany, ponieważ myślę, że pokazaliśmy, że mamy dobrą prędkość i mogliśmy zrobić coś więcej. Teraz mamy tydzień wolnego na treningi i regenerację, zanim ponownie pojedziemy na wyścigi.”

Johann Zarco: P10 -> DNF: „Jestem rozczarowany; miałem dobry start, miałem tempo i mogłem sobie dobrze poradzić, ponieważ odrabiałem straty. Myślę, że decyzja o niedopuszczeniu mnie do kontynuowania wyścigu była słuszna, ponieważ nie była to moja wina.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: inf. prasowe

AUTOR: Maciej Marcinkowski

2007 | kontakt: [email protected]

komentarzy 13

  1. Z wypowiedzi Marca można wywnioskować, że odchodzi z Repsol Hondy do SuperBike? Bo miejsca w MotoGP niema dla niego.

    Ducati: Bagnaia, Bastianini
    Pramac: Martin, Morbidelli
    V46: Bezzecchi, Marini
    Gresini: A.Marquez, Acosta
    KTM: Binder, Miller
    Gas Gas: P.Espargaro, A.Fernandez
    Aprilla: A.Espargaro, Viniales
    RNF: Oliveira, R.Fernandez
    Yamaha: Quartarao, Rins
    Repsol Honda: Mir, Leucona
    LCR; Nakagami, Zarco

    • Podobno odchodzi do MP- razem z Pawelcem będzie w zespole…

    • Jeszcze 3 miesiące temu pisało się, że już nikt nie jest zainteresowany Marquezem – z szefostwem Ducati na czele. Dziś wszyscy ze swoimi decyzjami czekają na jego decyzję. … a o połowie rozmów pewno nie wiemy.
      …no bo dlaczego KTM GasGas nie podpisał jeszcze Acosty skoro wiedzą że odchodzi Espargaro lub Fernandez a tak go chcą?

  2. Ciekawie to będzie jak Martin zgarnie majstra.

  3. Nie zgarnie Po prostu Ducati wie co robi – tj.ciekawie, coby za nudno nie było w punktacji a wyścigi ciekawsze

  4. Gresini: A.Marquez, M. Marquez

    Gas Gas: P.Espargaro, Acosta
    lub
    Gas Gas: A.Fernandez, Acosta

    Pol jest lepszy, więc powinni postawić na niego, ale jakoś mnie ten zespół nie grzeje, nie ziębi, ale wolałbym żeby postawili na Pola.

    Marc Marquez na 100% przejdzie teraz na Ducati

  5. He, he – teoretycznie MM93 może jeszcze być na 3 miejscu na końcowym podium…..Co oczywiście jest mało realne. Ja z kolei typuję że zostanie w Hondzie do końca kontraktu czyli jeszcze przyszły sezon.

    • To jest możliwe tylko, gdyby Honda postawiła tak ogromny mur prawny, że Marquezowi by się nie „opłacało” oraz nie opłacałoby się jego sponsorom, ale raczej mało prawdopodobne.

      Marc już zdecydował, że jest poza Hondą.

      Dla mnie, jest już zawodnikiem Ducati.

      W kolejnym sezonie (2024), zapewne będzie walczył z Martinem o wejście do głównego zespołu Ducati.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
156 zapytań w 1,526 sek