Home / MotoGP / Ducati zawiesza prace nad „paliwooszczędnym” sprzęgłem

Ducati zawiesza prace nad „paliwooszczędnym” sprzęgłem

Włoski producent motocykli, zadowolony z osiągniętego poziomu spalania w stosunku do mocy osiąganej przez jednostkę napędową Desmosedici GP8, odkłada na bok dalsze prace nad sprzęgłem, którego zastosowanie pozwala na obniżenie zużycia paliwa.

Początek testów wspomnWłoski producent motocykli, zadowolony z osiągniętego poziomu spalania w stosunku do mocy osiąganej przez jednostkę napędową Desmosedici GP8, odkłada na bok dalsze prace nad sprzęgłem, którego zastosowanie pozwala na obniżenie zużycia paliwa.

Początek testów wspomnianej części datuje się na rok 2005, kiedy w zespole Ducati jeździł jeszcze Carlos Checa. Jednak od tamtej pory zadanie pracy nad tym komponentem powierzono kierowcy testowemu — Vittoriano Guareschi.

Jak działa ten system? Gdy zawodnik mocno hamuje przed wejściem w zakręt, silnik kręci się na biegu jałowym aż do momentu, gdy zostanie osiągnięta odpowiednia prędkość pokonania zakrętu. Wtedy bieg zostaje zapięty ponownie. W ten sposób motocykl prowadzi się w złożeniu w sposób bardziej stabilny.

Stosowane paliwo oraz zmniejszenie tarcia dzięki olejowi przyczyniły się do zwiększenia mocy silnika, jednak dokładne liczby wciąż stanowią ściśle strzeżoną tajemnicę. Włoska fabryka bardzo ceni sobie współpracę z koncernem Shell, twierdząc, iż w ostatnich latach samo używanie produktów Shella przyniosło wiele korzyści.

Przedstawiciel Shella powiedział: „Dwie nowe mieszanki paliwowe zostały wysłane do Bolonii w celu przeprowadzenia badań. Jeżeli okażą się lepsze od obecnego paliwa Shell V-Power, zostaną przeprowadzone testy na torze wyścigowym. Obecnie trwają również prace nad nowym olejem Shell Advance, który będzie do dyspozycji Ducati najprawdopodobniej jeszcze w styczniu.”

Casey Stoner i Marco Melandri — zawodnicy fabrycznego zespołu Ducati — przyznali, iż obecnie głównym celem mechaników jest poprawa charakterystyki silnika w środkowym zakresie obrotów. Panuje bowiem przekonanie, że moc w granicznym zakresie obrotów, mimo iż niewiele wyższa niż w roku 2007, będzie wystarczająca w nadchodzącym sezonie.

źródło:www.autosport.com

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
114 zapytań w 0,409 sek