Home / MotoGP / Petrucci najszybszy pierwszego dnia testów ECU

Petrucci najszybszy pierwszego dnia testów ECU

Zakończył się pierwszy dzień testów kierowców CRT korzystających ze standardowego ECU dostarczanego przez firmę Magneti Marelli. Początek prób na torze Sepang nie był jednak dla tych zawodników zbyt udany.

Z owych testów zdecydowało się skorzystać sześciu kierowców, którzy ścigają się w zespołach NGM Mobile Forward Racing, Avintia Blusens oraz Came IodaRacing. Zawodnicy na testy mogli jeździć od godziny 10:00 lokalnego czasu aż do 18:00, ale dla większości z nich ten dzień był zupełnie nieudany.

Jako pierwszy na torze pojawił się Danilo Petrucci, który przejechał dwadzieścia siedem okrążeń testując nowy system elektroniki. Włoch uzyskał na swojej maszynie z ramą Sutera i silnikiem BMW czas o dwie sekundy wolniej, aniżeli w październikowych kwalifikacjach do Grand Prix Malezji. Jeździł on też na tym samym motocyklu co w trakcie malezyjskiej rundy, a maszynę w specyfikacji 2013 otrzyma on dopiero na koniec lutego, na drugie testy w Sepang. Jutro zaś #9 będzie dzielił się motocyklem ze swoim nowym team-partnerem, Czechem Lukasem Peskiem.

Zaledwie cztery okrążenia pokonał nowy kierowca zespołu Avintia Blusens, Hector Barbera. Hiszpanowi przeszkodziły problemy z jego maszyną FTR-Kawasaki, przez co praktycznie jak reszta kierowców zmarnował on cały dzień. Dziewięć kółek przejechał drugi z zawodników hiszpańskiej ekipy Hiroshi Aoyama. Japończyk w styczniu złamał lewy nadgarstek i dzis odczuwał sporo bólu, ale jutro ponownie będzie starał się jeździć.

Team NGM Mobile Forward Racing dopiero dziś budował z kolei motocykle dla swoich kierowców, ponieważ jeszcze przed wylotem do Malezji nie dotarły do nich wszystkie części. Jedyne, co pozostało dzisiejszego dnia Colinowi Edwardsowi i Claudio Cortiemu to przyglądanie się, jak mechanicy przygotowują ich FTRy z silnikami Kawasaki.

Jutro całą tą szóstkę czeka drugi dzień tych specjalnych testów, a we wtorek – na trzy dni – dołączy do nich reszta stawki MotoGP.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 5

  1. Życzę ekipie Came Ioda Racing, żeby w następnym sezonie mogła dorównać Asparowi. Trochę dla mnie dziwne, że Honda jakoś współpracuje z Suterem w Moto3 i Moto2, a w MotoGP nie chcą im udostępnić silnika ze swojej maszyny (choćby z ubiegłego roku). Wtedy nie trzeba by było czekać na takie Suzuki, które nawet nie wiadomo czy wróci, a za rok w MotoGP byliby tacy konstruktorzy jak Honda, Yamaha, Ducati, FTR i Suter.

  2. Użyczyć mogą, ale za konkretną cenę :)

  3. Honda daje najnowsze silniki /CBR1000rr/ do projektu CRT. Vide Pirro – ubiegly sezon. Silnikow prototypowych do CRT – nie mozna. Firmom FTR, Kalex czy Suter – troche daleko do konstruktorow – specjalizuja sie w jednej waskiej dzialce /jak producenci kol/. A firmie FTR daleko do czegokolwiek przy tak wybiorczym traktowaniu klientow – vide NGM z Colinem w roku ubieglym /rama z moto2 + 2 zmienione uchwyty silnika – i mimo prosb i grozb – zadnej modyfikacji ramy i wahacza /polegajacej na dodaniu materialu/ przez calutenki sezon… W moto2 zreszta podobnie – jeden klient dostajacy update’y. Mmm jakie to moto2 wspaniale i sprawiedliwe – mysla/mlaskaja widzowie ;) :)

  4. Damian, bo bez wgłębiana się w szczegóły to Moto2 szybko rośnie w popularność, nie każdego interesuje czy Suter traktował Marqueza tak, a Luthiego tak ( choć to Szwajcar ).

    Nie każdego też interesuje, że Smith coś tam sobie gada w przerwie, że Niemcy coś tam o Catalunya Caixa piszą, i to są tylko te najświeższe, najbardziej rozdmuchane niusy.

    Statsy pokazują, jak bardzo to emocjonująca seria, jedni fani przychodzą i zostają, drudzy odchodzą, nic nadzwyczajnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
143 zapytań w 0,451 sek