Home / MotoGP / Podsumowanie sezonu 2007 – część 2

Podsumowanie sezonu 2007 – część 2

Poniżej przedstawiamy drugą część podsumowania sezonu 2007. Będzie ono zawierać więcej statystyk aniżeli opisów. W statystykach tych zawodnicy zazwyczaj ułożeni są w takiej samej kolejności, w jakiej uplasowali się w tabeli generalnej kończącej sezon Grand PrixPoniżej przedstawiamy drugą część podsumowania sezonu 2007. Będzie ono zawierać więcej statystyk aniżeli opisów. W statystykach tych zawodnicy zazwyczaj ułożeni są w takiej samej kolejności, w jakiej uplasowali się w tabeli generalnej kończącej sezon Grand Prix. W podsumowaniu tym nie bierzemy jednak pod uwagę jeźdźców, którzy startowali z tzw. dziką kartą. Zapraszamy do „lektury”.

VI Komu z zawodników poszło lepiej w pierwszej połowie sezonu aniżeli w drugiej? Komu poszło słabiej? Poniżej przedstawiamy średnią ilość punktów zdobytą w pierwszych dziewięciu wyścigach sezonu, porównując ją z tymi, zdobytymi podczas ostatnich dziewięciu rund. Aby zawodnik został zaliczony do tej klasyfikacji, musiał wziąć udział w co najmniej 15-tu wyścigach Grand Prix.
Pierwsza połowa sezonu — druga połowa sezonu

1. Casey Stoner: 21 – 20
2. Dani Pedrosa: 13 – 14
3. Valentino Rossi: 18 – 9
4. John Hopkins: 10 – 11
5. Marco Melandri: 10 – 11
6. Chris Vermeulen: 10 – 10
7. Loris Capirossi: 6 – 12
8. Nicky Hayden: 6 – 8
9. Colin Edwards: 8 – 5
10. Alex Barros: 8 – 5
11. Randy de Puniet: 4 – 8
12. Toni Elias: 5 – 6
13. Carlos Checa: 3 – 4
14. Sylvain Guintoli: 2 – 4
15. Shinya Nakano: 3 – 2
16. Makoto Tamada: 2 – 2

VII Porównujemy wyniki zespołów fabrycznych oraz zespołów satelickich.
Udało się też wyliczyć średnią różnicę w kwalifikacjach i w wyścigach, dzielącą wynik najlepszego zawodnika jeżdżącego w fabrycznym zespole, z najwyżej sklasyfikowanych zawodnikiem, który jeździł w teamie satelickim.

Zawodnicy fabryczni: 18(zwycięstw) 48(podiów) 18(pole position) 16(najlepszych okrążeń w wyścigu)
Zawodnicy z zespołów satelickich: 0(zwycięstw) 6(podiów) 0(pole position) 2 najszybsze okrążenia w wyścigu)

Średnia różnica między najszybszym zawodnikiem fabrycznym a satelickim w kwalifikacjach: 0.713sek
Średnia różnica między najszybszym zawodnikiem fabrycznym a satelickim w wyścigach: 19.432sek

VIII W tym miejscu porównamy wyniki zawodników z sezonu 2007 z tymi, z roku 2006. Zestawiliśmy tu ilość zwycięstw, podiów oraz punktów. Pod uwagę są tu oczywiście brani zawodnicy, którzy ścigali się w tych sezonach w kategorii MotoGP.
„+” zawodnik w sezonie 2007 uzyskał lepszy wynik niż w poprzednim
„=” zawodnik w sezonie 2007 uzyskał taki sam wynik jak w poprzednim
„-” zawodnik w sezonie 2007 uzyskał gorszy wynik niż w poprzednim

Casey Stoner: +10(zwycięstw) +13(podiów) +248(punktów)
Dani Pedrosa: =(zwycięstw) =(podiów) +27(punktów)
Valentino Rossi: -1(zwycięstwo) -1(podium) – 6(punktów)
John Hopkins: =(zwycięstw) + 4(podia) +73(punkty)
Marco Melandri: -3(zwycięstwa) -4(podia) -41(punktów)
Chris Vermeulen:+1(zwycięstwo) +3(podia) +81(punktów)
Loris Capirossi: -2(zwycięstwa) -4(podia) -63(punkty)
Nicky Hayden: -2(zwycięstwa) -7(podiów) -125(punktów)
Colin Edwards: =(zwycięstw) +1(podium) =(punktów)
Randy de Puniet: =(zwycięstw) +1(podium) +71(punktów)
Toni Elias: -1(zwycięstwo) +1(podium) -12(punktów)
Carlos Checa: =(zwycięstw) =(podiów) -14(punktów)
Shinya Nakano: =(zwycięstw) -1(podiów) -45(punktów)
Makoto Tamada: =(zwycięstw) =(podiów) -58(punktów)

IX Teraz porównamy wyniki poszczególnych zespołów w sezonie 2007. Bierzemy pod uwagę ilość zwycięstw, podiów, pole position oraz najszybszych okrążeń w wyścigu.

1. Ducati Marlboro Team: 11(zwycięstw) 18(podiów) 5(pole position) 6(najszybszych okrążeń w wyścigu)
2. Repsol Honda Team: 2(zwycięstwa) 11(podiów) 6(pole position) 4(najszybsze okrążenia w wyścigu)
3. Rizla Suzuki MotoGP: 1(zwycięstwo) 8(podiów) 1(pole position) 3(najszybsze okrążenia w wyścigu)
4. Fiat Yamaha Team: 4(zwycięstwa) 10(podiów) 6(pole position) 3(najszybsze okrążenia w wyścigu)
5. Honda Gresini: 0(zwycięstw) 5(podiów) 0(pole position) 2(najszybsze okrążenia w wyścigu)
6. Pramac d’Antin: 0(zwycięstw) 1(podium) 0(pole position) 0(najszybszych okrążeń w wyścigu)
7. Kawasaki Racing Team: 0(zwycięstw) 1(podium) 0(pole position) 0(najszybszych okrążeń w wyścigu)
8. Dunlop Tech 3 Yamaha: 0(zwycięstw) 0(podiów) 0(pole position) 0(najszybszych okrążeń w wyścigu)
9. Honda LCR: 0 (zwycięstw) 0(podiów) 0(pole position) 0(najszybszych okrążeń w wyścigu)
10. Konica Minolta Honda: 0(zwycięstw) 0(podiów) 0(pole position) 0(najszybszych okrążeń w wyścigu)
11. Team Roberts: 0(zwycięstw) 0(podiów) 0(pole position) 0(najszybszych okrążeń w wyścigu)

X Na sam koniec naszego podsumowania przedstawimy porównanie wyników firm dostarczających opony w klasie MotoGP.

Bridgestone: 12(zwycięstw) 33(podia) 6(pole position) 11(najszybszych okrążeń w wyścigu)
Michelin: 6(zwycięstw) 21(podiów) 12(pole position) 7(najszybszych okrążeń w wyścigu)
Dunlop: 0(zwycięstw) 0(podium) 0(pole position) 0(najszybszych okrążeń w wyścigu)

Źródło: www.crash.net

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
135 zapytań w 2,213 sek