Home / MotoGP / Prowizoryczna lista zawodników MotoGP na sezon 2015

Prowizoryczna lista zawodników MotoGP na sezon 2015

lista+zawodnikow+motogp+2015FIM ogłosiła prowizoryczną listę zawodników klasy królewskiej, którzy są już oficjalnie zakontraktowani w ekipach MotoGP na sezon 2015.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Lista zawodników MotoGP na sezon 2015:

Nr Zawodnik Nar. Zespół Motocykl
4 A. DOVIZIOSO ITA DUCATI TEAM DUCATI*
6 S. BRADL GER NGM FORWARD RACING FORWARD YAMAHA
8 H. BARBERA SPA AVINTIA RACING DUCATI
9 D. PETRUCCI ITA PRAMAC RACING DUCATI*
17 K. ABRAHAM CZE CARDION AB MOTORACING HONDA
19 A. BAUTISTA SPA FACTORY APRILIA GRESINI APRILIA*
25 M. VINALES SPA TEAM SUZUKI MotoGP SUZUKI*
26 D. PEDROSA SPA REPSOL HONDA TEAM HONDA*
29 A. IANNONE ITA DUCATI TEAM DUCATI*
35 C. CRUTCHLOW GBR CWM LCR HONDA HONDA*
38 B. SMITH GBR MONSTER YAMAHA TECH 3 YAMAHA*
41 A. ESPARGARO SPA TEAM SUZUKI MotoGP SUZUKI*
43 J. MILLER AUS CWM LCR HONDA HONDA
44 P. ESPARGARO SPA MONSTER YAMAHA TECH 3 YAMAHA*
45 S. REDDING GBR MARC VDS RACING TEAM HONDA*
46 V. ROSSI ITA MOVISTAR YAMAHA MotoGP YAMAHA*
50 E. LAVERTY IRL DRIVE M7 ASPAR HONDA
63 M. DI MEGLIO FRA AVINTIA RACING DUCATI
68 Y. HERNANDEZ COL PRAMAC RACING DUCATI*
69 N. HAYDEN USA DRIVE M7 ASPAR HONDA
76 L. BAZ FRA NGM FORWARD RACING FORWARD YAMAHA
93 M. MARQUEZ SPA REPSOL HONDA TEAM HONDA*
99 J. LORENZO SPA MOVISTAR YAMAHA MotoGP YAMAHA*
DO POTWIERDZENIA FACTORY APRILIA GRESINI APRILIA
DO POTWIERDZENIA OCTO IODARACING TEAM BRAK DANYCH

* Motocykl Fabryczny

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 16

    • Raczej tak. Trudno będzie znaleźć Aoyamie zespół, a oprócz niego nie widzę Japończyka który mógłby wejść do MotoGP.

      • Gdyby nie kiepski sezon Nakagamiego, zapewne Japończyk przejąłby pałeczkę po Aoyamie. Liczę na udany sezon Takaakiego, bo to obecnie jedyna nadzieja Japończyków na solidny materiał w MotoGP. Aoyama już wiekowy jest – więc on nie dostanie szansy startów w niczym lepszym.

    • Niekoniecznie. Mówi się, że jeśli Ioda zostanie w stawce, to właśnie z Aoyamą :D

    • O prosze…może tak być, jeśli w ogóle zostają. Na pewno Dornie zależy na Japończyku w stawce. Ciekawe jaki motocykl wystawiłaby Ioda :) czyżby znowu tą archaiczną jak na MotoGP Aprilie?

      • Mówiło się o Hondzie RCV1000R (tak, z tego sezonu) albo ewentualnie RC213V-RS – ale ta druga opcja nie wchodzi w grę.
        Czemu archaiczną Aprilię? :D Masz na myśli ART?
        Ostatnio właśnie słyszałem, że jest rozważana właśnie Aprilia – ale nie wiem czy ta nowa, na sezon 2015 – czy ART. A może coś pomiędzy tym? W sensie na bazie ART, ale z jakimiś elementami nowej maszyny?

      • A tyle razy pisali na motogp.com że Kalex zamierza wejść do MotoGP, konstruując motocykl z silnikiem Yamahy i że odbyłoby się to przy współpracy z Marc VDS albo Pons Racing. Skoro jednak Belgowie mają fabryczną Hondę i Scotta Reddinga, może Kalex by mógł wejść do MotoGP i z Iodą zacząć współpracę? Choć teraz nieco ucichło ze strony Kalexa, czyżby zrezygnowali ze swoich planów?

        Druga opcja to trzeci motocykl Aprilii… albo Suzuki :D

      • Ktoś z Suzuki pół roku temu/rok temu mówił, że w sezonie 2015 nie będzie zespołu satelickiego – chyba, że zmienili zdanie :D
        Kalex być może by wszedł do MotoGP, ale do tego potrzebowaliby jakiegoś zespołu, który skorzystałby z silników M1 (jak Forward). A że nikt się nie skusił, a Ducati ogłosiło, że nie będzie udostępniać silników, lecz całe motocykle, to Kalex nie wejdzie – choć z chęcią zobaczyłbym ich maszynę w 2016 :)

      • Tak, miałem na myśli ART. Nie wydaje mi się żeby Aprilia w pierwszym sezonie po powrocie do MotoGP udostępniała swój motocykl jakiemuś innemu zespołowi. Ale mogę sie mylic, kto wie :D

        Może skoro Avintia dostanie Desmo w specyfikacji open to i Ioda? :D

        Co do Kalexa- zbudowanie nowej prototypowej ramy do MotoGP to olbrzymie koszty, i nawet gdyby weszli to prawdopodobnie dwa pierwsze sezony jeździliby w ogonie stawki. Moim zdaniem bardziej jest Kalexowi na rękę utrzymywanie roli lidera w Moto2, Wiedzą że każdy chce jeździć na ich ramie i mogą dyktować warunki, a to się wiążę se stałą sumą $$$ wpływającą na konto :D

  1. Zapowiada się ciekawie. No i powrót Suzuki i Aprilii.

  2. Niestety era samurajów się skończyła na ś.p. Daijiro Katoh, którego brakuje na pewno nie jednemu z Nas … Stawka ciekawa.

    • W czasach Kato nie oglądałem MMŚ, ale brakuje mi innego zawodnika… masz go w avatarze. :(

      Osobiście nie podoba mi się fakt, iż tylko Vinales awansował z Moto2 do MotoGP. Nie wiem, co oczekuje Kallio. Jest już wiekowy i wybrzydzanie w jego przypadku jest lekkomyślne. Przyszły sezon może już nie być tak udany ze względu na nowy zespół. A będzie jeździł z młodym-zdolnym Morbidellim, który może go nawet wyleczyć z jazdy. Możliwe, że Jordi Torres awansuje, ale na razie nie jest to potwierdzone. Liczyłem na awans Corsiego – ale kontuzja popsuła mu sezon. Moto2 niczym GP2 polega na rutynie zawodników – a to praktycznie uniemożliwia debiutantom udany sezon i ewentualną walkę o tytuł.

      • Kallio może po prostu nie chce się ścigać w ogonie, i woli w dość silnym Italtrans raczej na czele stawki. Kto wie, czy może nawet zarobków tam nie ma wyższych niż zawodnicy z najsłabszych zespołow w MotoGP :D
        Torres w MotoGP? Ciekawie… ale w tym sezonie w ogóle mu nie szło – co prawda lepiej niż Terolowi, ale mimo wszystko poniżej oczekiwań.

      • Moto2 powoli staje się tym samym co World Supersport – kategoria w sam raz dla ludzi, którzy sobie nie radzą w MotoGP. Sofuoglu po zdobyciu tytułu w WSS przeszedł raz do WSBK i kompletnie sobie nie radził. Wrócił do WSS i kilkukrotny mistrz tej kategorii. Podobnie może być z Moto2 – „raj” dla takich ludzi jak Kallio, Rabat, Torres czy Corsi, czyli gości którzy w MotoGP nawet przy najlepszej maszynie nie mieliby żadnych szans z czołówką. Ci co muszą awansować do MotoGP, awansują; reszta może do końca kariery śmigać w Moto2.

  3. Mamy także dwóch brytyjczyków na mocnych Hondach, którzy mogą namieszac, szczególnie mam tutaj na myśli Scotta Reddinga

  4. Dobrze to na papierze wygląda, także plus dla oszusterów z Dorny i hiszpańskiej inkwizycji, nie mamy już żadnych Suterów + BMW, Kawasakich + FTR i innych wypełniaczy. Wyszli na prostą po niedawnym odejsciu Suzuki i wymuszonym CRT, ludzie będą zadowoleni i dalej można kręcić lody.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
179 zapytań w 1,155 sek