Home / MotoGP / Rossi z aluminiowym zawieszeniem

Rossi z aluminiowym zawieszeniem

Ducati raz jeszcze postanowiło zmienić nieco swój tegoroczny motocykl, dzięki czemu najlepszy póki bo zawodnik tegoż producenta – Valentino Rossi ma być chociaż trochę szybszy. Tym razem postanowiono zmienić, można by rzec nareszcie, przód maszyny.

Dotychczas debiutancki sezon na Desmosedici nie układa się dla Włocha najlepiej. W klasyfikacji generalnej zajmuje on szóste miejsce z zaledwie jednym finiszem na podium na koncie i stratą dwóch punktów do piątego Bena Spiesa. Tak czy inaczej przed startem tegorocznego cyklu zmagań wielu spodziewało się pewnych problemów #46, ale nie aż takich.

 

Po ostatnich testach na Mugello, podczas których raz jeszcze „The Doctor” wypróbowywał GP12, kolejną nowinkę techniczną z tej maszyny postanowiono zastosować w GP11.1. I tak oto w ten weekend 32’latek z Tavullii dostał do swojej dyspozycji w ten weekend jedną maszynę z aluminiowym przednim zawieszeniem. 9’krotny Mistrz Świata przyznał jednak, że Ducati nie zrezygnowało ze swojej koncepcji, w której to silnik stanowi część ramy. „To nie jest aluminiowa rama. Filozofia Ducati co do jednostki napędowej jako części ramy się nie zmieniła. Przednia część motocykla jest teraz inna w stosunku do poprzedniej i wykonano ją z aluminium, a nie jak wcześniej, z włókna węglowego.”

Jak przyznał Rossi, zmianę wprowadzono po to, by przyspieszyć rozwój motocykla w specyfikacji 2011. Wszystko dlatego, że aluminiowe części można szybciej modyfikować. „Jeśli chodzi o materiały, to wszystko przez czas. By w pełni zrozumieć motocykl musimy ciężko pracować, a z aluminium możemy usprawnić naszą robotę. To na razie pierwszy krok, ale jak zwykle damy z siebie maksimum i postaramy się wrócić do walki w czołówce,” potwierdził podczas wczorajszej konferencji prasowej Valentino.

 

Jak wiadomo, w tym sezonie „The Doctor” już raz dostał zmodyfikowany motocykl. Tegoroczny cykl zmagań rozpoczynał on, tak jak wszyscy inni zawodnicy Ducati, na Desmosedici GP11. Następnie w Holandii otrzymał do swojej dyspozycji GP11.1, które miało – w stosunku do poprzedniej wersji – zmodyfikowane podwozie i skrzynię biegów. Tą samą maszynę co #46 w Assen, jego team-partner Nicky Hayden otrzymał dopiero na Laguna Seca. Co do kolejnej wersji Desmosedici (GP11.2?) – Amerykanin najprawdopodobniej, przynajmniej na razie, jej nie otrzyma.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 1,644 sek