Yamaha otrzymała do dyspozycji szybką skrzynię biegów działającą w górę i w dół (tak jak rywale z Hondy) i rozpoczęła kolejną serię testów w Malezji od najlepszego czasu Valentino Rossiego. Drugi był dziś Dani Pedrosa, a trzeci Pol Espargaro. Marc Marquez miał nieco kłopotów z tarczą hamulcową i ostatecznie uplasował się dopiero na szóstym miejscu. Zaskoczył Aleix Espargaro na Suzuki, a stawkę znów zamknął Marco Melandri na Aprilii. Ducati testowało dziś nowy model Desmosedici GP15.
Wyniki 1. dnia testów MotoGP na torze Sepang:
1. = Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 0.414s [Okr. 25/54]
2. = Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 0.543s +0.129s [20/52]
3. = Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 0.876s +0.462s [17/45]
4. = Aleix Espargaro ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 2m 1.055s +0.641s [17/39]
5. = Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 2m 1.162s +0.748s [37/51]
6. = Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 1.190s +0.776s [24/43]
7. = Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 2m 1.222s +0.808s [13/43]
8. = Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 1.241s +0.827s [22/51]
9. = Maverick Viñales ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR)* 2m 1.317s +0.903s [22/50]
10. = Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3/GP15) 2m 1.355s +0.941s [5/23]
11. = Scott Redding GBR Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 2m 1.592s +1.178s [31/52]
12. = Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 1.740s +1.326s [29/51]
13. = Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 1.926s +1.512s [6/39]
14. = Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 2m 2.062s +1.648s [26/41]
15. = Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici GP14.3/GP15) 2m 2.142s +1.728s [16/30]
16. = Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici GP14.1) 2m 2.225s +1.811s [9/35]
17. = Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS) 2m 2.394s +1.980s [26/28]
18. = Stefan Bradl GER Forward Racing (Forward Yamaha) 2m 2.410s +1.996s [19/42]
19. = Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici GP14.2) 2m 2.606s +2.192s [24/29]
20. = Eugene Laverty IRL Drive M7 Aspar Honda (RC213V-RS)* 2m 2.730s +2.316s [28/45]
21. = Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici GP14 Open) 2m 2.941s +2.527s [23/33]
22. = Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RC213V-RS)* 2m 3.006s +2.592s [23/35]
23. = Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 2m 3.105s +2.691s [33/35]
24. = Loris Baz FRA Forward Racing (Forward Yamaha)* 2m 3.316s +2.902s [28/37]
25. = Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 3.337s +2.923s [24/43]
26. = Alex De Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 2m 3.966s +3.552s [8/45]
27. = Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 2m 4.000s +3.586s [29/42]
Wiem że to tylko testy, ale niech mi ktoś jeszcze raz powie że Aleix jest przereklamowany.
Bravo Vale, ale podejrzewam że ten czas może być jeszcze poprawiony.
Wg mnie jest :) i myślę, że przegra wewnętrzną walkę z Vińalesem, gdy tylko ten „ogarnie” maszynę :)
A Melandri swoje…
Ktoś może wie czy tę skrznie dostał też zespół Monstera czy tylko Lorenzo i Rossi ją testowali?
raczej tylko Movistar, wątpię, żeby od razu udostępniali Monsterowi; może w trakcie sezonu dopiero. Poza tym Pol i Smith w ogóle nie wypowiadali sie na temat tej skrzyni. Tak w ogóle to nawet Yamaha nie podała oficjalnej informacji czy maja pełną seamless. Powiedzieli tylko, że ją upgradowali.
Ogólnie Suzuki daje rade ;) Cieszy, że Maverick póki co miażdży Jack’a :)
Trudno, aby tego nie robił, skoro mają innej klasy motocykle (na korzyść rzecz jasna Mavericka)… ;)
Mam nadzieję, że to zapowiedź dobrej jazdy przez cały sezon Valentino :-)
Monster dostał skrzynię po aktualizacji. Która działa od 1 – 6. Wcześniej od 2-6.
Yamaha i Honda mają pełnego „simlesa”
Ducati od 1-5
mówiąc o Monsterze, myślisz o upshift i downshift ?
„The satellite Tech 3 Yamaha team are running last year’s factory gearbox, meaning they also have the full range of seamless upshifts from 1st -6th (the first generation Yamaha seamless worked from 2nd-6th) but normal downshifts. ” – to zdanie rozwiązuje wszystkie wątpliwości chyba :D
Ducati 1-5, ale w obie strony – Gigi powiedział, że nie ma zamiaru jakoś zmieniać tej skrzyni w najbliższym czasie
Upshift oczywiście.
spoko. dodam tylko, że w zeszłym sezonie w Yamasze można było zmieniać w dół bez sprzęgła, ale nie wynikało to z zastosowania skrzyni seamless, ale czy w Monsterze tez to nie wiem
Panowie na początku lutego w pierwszych testach na Sepang, Markez w 3 dniu testów wykręcił czas 1m 58.867s. Rossi z tym czasem był by wtedy 10 :D. Tak że narazie nie ma co przeżywać. Alex miał i ma talent ;) Melandri może poniżej oczekiwań, ale jeszcze się może rozkręci w końcu to czołowy zawodnik WSBK poza tym szacunek dla każdego zawodnika który ściga się na torze.
Test
tak, ale wtedy były inne warunki. na obecnych testach z początku była za wysoka temperatura a potem spadł deszcz. Gdyby były warunki jak na ostatnich testach to i Rossi byłby lepszy. Po prostu wszyscy mają takie same warunki. A co do Melandriego to na motogp.com piszą, że miedzy innymi nie może rozkminić tych opon; z drugiej strony inny zawodnicy, którzy przeszli z WSBK radzą sobie nie najgorzej. Ale tak jak mówisz jest szacunek dla każdego ściganta, największy dla tego, który w swojej karierze musiał włożyć jak najwięcej wysiłku.