Home / MotoGP / Wyniki poniedziałkowych testów MotoGP na torze w Walencji

Wyniki poniedziałkowych testów MotoGP na torze w Walencji

jorge+lorenzo+yamaha+motogp+2015

Najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego dnia testów w Walencji okazał się być Jorge Lorenzo. Hiszpan pokonał jedno okrążenie toru w czasie 1:30.975.

Zadebiutował dziś na motocyklu klasy królewskiej wicemistrz Moto3 – Jack Miller, który wraz z nowym kolegą z zespołu LCR Honda Calem Crutchlowem dosiadali Hondy. Scott Redding pierwszy raz przejechał się fabryczną Hondą zespołu Marc VDS.

Stefan Bradl pokonał pierwsze okrążenia w barwach zespołu Forward Yamaha. Z kolei Andrea Iannone w fabrycznym zespole Ducati, a Danilo Petrucci w Pramac Ducati.

Pierwszy kontakt z Suzuki GSX-RR zaliczyli dziś nowi zawodnicy Aleix Espargaro i Maverick Vinales.

Z serii Wordl Superbike przenieśli się Eugene Laverty (Aspar) i Loris Baz (Forward Yamaha).

Miller i Laverty testowali dziś tegoroczną Hondę RCV1000R, a Nicky Hayden i Karel Abraham nowszą wersję RC213V-RS, której dosiadał podczas wczorajszego wyścigu Hiroshi Aoyama.

Dziś na torze zobaczyliśmy również Marco Malendriego, który po 4 sezonach w WSBK powrócił do MotoGP wraz z zespołem Aprilii.

Alex Marquez otrzymał od Hondy za zwycięstwo tytułu w klasie Moto3 szansę wypróbowania fabrycznego motocykla. Jego brat otrzymał dziś dzień wolny, ale na pół godziny pojawił się na torze, żeby wspomóc swojego młodszego brata.

Nowa wersja motocykla Ducati nie jest jeszcze gotowa. Nowe Desmosedici w specyfikacji 2015 wyjedzie na tor dopiero podczas testów MotoGP, które odbędą się w lutym.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki poniedziałkowych testów w Walencji:
1. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 30.975s (Lap 21/45)
2. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.118s | +0.143s (45/49)
3. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 31.204s | +0.229s (34/59)
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 31.250s | +0.275s (32/42)
5. Andrea Iannone ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 31.465s | +0.490s (34/39)
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 31.602s | +0.627s (15/33)
7. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 31.644s | +0.669s (45/46)
8. Cal Crutchlow GBR CWM LCR Honda (RC213V) 1m 31.847s | +0.872s (52/53)
9. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 32.054s | +1.079s (37/37)
10. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 32.146s | +1.171s (31/34)
11. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 32.190s | +1.215s (51/54)
12. Stefan Bradl GER NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 32.209s | +1.234s (48/50)
13. Danilo Petrucci ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 32.314s | +1.339s (50/56)
14. Aleix Espargaro ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 1m 32.315s | +1.340s (35/40)
15. Scott Redding GBR Marc VDS Racing Team (RC213V) 1m 32.998s | +2.023s (28/36)
16. Alex de Angelis RSM Octo IodaRacing (ART) 1m 33.132s | +2.157s (53/56)
17. Maverick Vinales ESP Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) 1m 33.268s | +2.293s (63/64)
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RC213V-RS/RCV1000R) 1m 33.446s | +2.471s (47/57)
19. Mike di Meglio FRA Avintia Racing (Desmosedici) 1m 33.594s | +2.619s (28/30)
20. Loris Baz FRA NGM Forward Racing (Forward Yamaha)* 1m 33.834s | +2.859s (51/55)
21. Eugene Laverty IRL Drive M7 Aspar Honda (RCV1000R)* 1m 34.320s | +3.345s (38/45)
22. Jack Miller AUS CWM LCR Honda (RCV1000R)* 1m 34.633s | +3.658s (57/61)
23. Alvaro Bautista ESP Factory Aprilia Gresini (ART) 1m 34.919s | +3.944s (12/14)
24. Alex Hofmann GER Aprilia Test Rider (ART) 1m 35.646s | +4.671s (18/26)
25. Marco Melandri ITA Factory Aprilia Gresini (ART) 1m 35.959s | +4.984s (7/9)
26. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 36.181s | +5.206s (10/12)
27. Alex Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 36.658s | +5.683s (11/12)

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarze 3

  1. Spadłem z krzesła gdy zobaczyłem jak odpalają Apkę… Normalnie rozrusznik miała;)
    Nic dziwnego że wylądowali na końcu tabeli.
    Liczyłem na więcej ze strony Reddinga.
    Za to kask Aleixa -mistrzostwo świata.

  2. Melandri gorszy od Hofmana na tym samym motocyklu, ale wstyd :) Bardzo dobrze sobie radzi Iannone :) No i Vinalez niecałą sekundę stracił do Aleixa wiec bardzo dobrze jak na pierwszy raz :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
131 zapytań w 0,475 sek