Home / MotoGP / Zespoły wniosły apelację po odrzuceniu protestu. Wynik – przed GP Argentyny

Zespoły wniosły apelację po odrzuceniu protestu. Wynik – przed GP Argentyny

Jak informowaliśmy, protest Hondy, Suzuki, KTM i Aprilii przeciwko Ducati został odrzucony. Szybko jednak zespoły odwołały się od tej decyzji i mimo, że na razie Andrea Dovizioso zachował zwycięstwo i 25 punktów za GP Kataru, to teraz federacja FIM musi się zająć apelacją.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Na razie nie podano dokładnej daty, kiedy poznamy decyzję, ale ma się to odbyć przed GP Argentyny, tak aby na starcie kolejnej rundy MotoGP, która odbędzie się za nieco ponad 2 tygodnie, było wiadomo, kto jest liderem mistrzostw świata.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarze 22

  1. Bez przesady, ten spojler nie dodal mu turbodoladowania . Widome bylo ze dovi i ducati beda szybcy w katarze i ja bylem w 90% pewny ze dovi wygra na losail

  2. Ciekawe jak się to skończy?
    Jeśli FIM uzna, że wszystko jest ok i uwierzy Ducati, że to tylko do chłodzenia opon, a docisk tylnego koła to tak zupełnie przy okazji, to pewnie zaraz reszta producentów zrobi coś podobnego.

    • i to jest pojeb…e lotki ,spojlerki,blokady amorka przy starcie? co to k..wa jest,to co bedzie za trzy lata?

      • Kto wie jak to będzie wyglądać za kilka lat.
        Jedni uważają, że skoro to prototypy to powinno się pozwalać fabrykom robić to co chcą. Inni są zdania, że technikalia trzeba ograniczać ze względu na koszty i wyrównywanie stawki. Obie te drogi mają swoje plusy i minusy.
        Podobnie z oponami. Części osób nie przeszkadza fakt, że zawodnicy muszą nimi mądrze dysponować podczas wyścigu. Druga grupa uważa, że powinno się dać zawodnikom takie mieszanki żeby mogli jechać na maxa przez cały wyścig.
        A Dorna musi między takimi wykluczającymi się oczekiwaniami, balansować:)

  3. No dobra, a jeżeli nawet faktycznie ten spoiler daje dodatkowy docisk? Przecież na tym polega rozwój! Maszyny są prototypowe, rozwijane i każdy zespół stara się wymyślić coś, co da mu przewagę nad innymi, prawda? Sprawdzono, że spoiler nie jest niezgodny z przepisami, więc o co chodzi? Wygląda to tak, jakby inne zespoły miały pretensje, że Ducati wymyśliło coś, na co one nie wpadły…

    • No właśnie chodzi o to że jeśli generuje docisk, to ten spojler nie jest zgodny z przepisami.
      Druga kwestia to taka, że Ducati nie było jedynym zespołem który miał takie rozwiązanie. Był jedynym któremu na nie pozwolono.

  4. Poniżej przedstawiam projekty Ducati MissionWinTomorrow na rok 2020 (ten drugi w kooperacji z Porsche),

    https://motorcyclesafetyexchange.files.wordpress.com/2011/10/1985-pulse2.jpg

    https://www.webbikeworld.com/wp-content/uploads/2017/10/airplane-motorcycle.jpg

    Nigdy nie podobały mi się skrzydełka, szczególnie wyeksponowane w stylu Ducati (te schowane w owiewkach są jeszcze znośne) . Idąc tropem ulepszenia można dodać dwa koła i zbudować bolid F1 – będzie szybszy. Ciekawe co jeszcze wymyślą, może taką płetwę rekina rodem z F1? Wg mnie motor powinien przypominać motor, ale ja starej daty jestem.

    • To po co elektronika kontrola takcji itd jak po staremu to po staremu 😉
      Dziwne ze w WSBK nie oprotestowali skrzydełek w ducati 😂

      • Drogowa wersja v4r ma takie same skrzydełka, więc nie mogą się do nich przyczepić :D

      • Ja mam takie podejście: jeśli coś jest powszechne, sensowne, ma szansę się przyjąć w rozwiązaniach drogowych, to nie mam nic przeciwko. Dlatego dla kontroli trakcji mówię “tak”, ale np. KERS i pochodne ze świata F1 już mnie nie przekonują.

        Wg mnie skrzydełka nie podnoszą atrakcyjności wyścigów, a estetycznie mi nie pasują.

        Granica pomiędzy akceptacją dla nowych rozwiązań technicznych jest dość płynna i bardzo subiektywna. Być może (dla lepszego docisku koła) skrzydełka pojawią się powszechnie w drogowych wersjach usportowionych. Wtedy wyjdzie na to, że źle oceniłem to rozwiązanie i za 10 lat wszyscy będą patrzeć na maszyny bez skrzydełek jak na jakąś prehistorię, a nie jak na fanaberie ze świata MotoGP. Jeśli komuś podoba się MotoGP ze skrzydełkami, to też piknie.

  5. Kolego nie motor tylko motocykl, motory to były w PRLu. może nie oglądaj moto gp tylko jakieś wyścigi klasyków i delektuj się widokiem gaźnika w silniku dwusuwowym.

    • Podnieciłeś się? To zrób sobie zdjęcie ze swoim MOTOCYKLEM (jeśli wogóle posiadasz) z dopiskiem Don’t kill me. Normalnym ludziom w niczym to nie przeszkadza czy to będzie motor motór czy motocykl jeden h…

    • @dovifan
      Sugeruję w pierwszej kolejności samemu zadbać o jakość swojego tekstu (szczególnie w zakresie interpunkcji), jeśli zamierzasz kogoś poprawiać (a jak widać masz taką potrzebę). Przy wskazywaniu cudzych błędów proponuję na przyszłość także sprawdzać, czy aby na pewno masz rację. Można to zrobić np. na tej stronie: https://sjp.pl/motor .
      Odnośnie kwestii postępu, to wypowiedziałem się w innym poście (powyżej).

  6. Ale tu nie chodzi o to czy dało to mu zwycięstwo czy nie dało, czy chłodziło czy dawało docisk. W tym artykule http://moto.autoklub.pl/news/aprilia-chce-wyjasnien,91675 gościu z Aprilia wyjaśnia o co im chodzi. Chodzi o to że jednym zezwolono a innych poinformowano, że jest to nie zgodne z przepisami.

  7. Zakasać od następnej rundy, a nie dyskwalifikować zawodnika. Ucierpi na tym widowisko.

  8. Jeżeli było zgodne z regulaminem, to niech reszta też sobie dołoży takie skrzydełka, jeżeli nie było zgodne, to dyskwalifikacja. Nie powinno mieć żadnego znaczenia, jaki miało to wpływ na wynik, ani co to oznacza dla widowiska.

    Jeśli coś zakazywać, to najwcześniej od następnego sezonu (chyba, że byłaby jakaś karygodna luka w przepisach). Nie zmienia się reguł w trakcie gry.

    Niestety, w świetle tego artykułu z wypowiedzią Aprilii, który przytoczył @k3 (dzięki), problem może być bardziej skomplikowany i nie taki zero-jedynkowy. Jeśli jest tak, jak wskazuje szef Aprilii, to powinna być dyskwalifikacja (niestety).

  9. No to mamy działania odwetowe: Gigi oskarża Hondę, że jej skrzydełka odkształcają się pod obciążeniem https://www.motorsport.com/motogp/news/ducati-winglet-protest-honda/4353199/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
124 zapytań w 0,561 sek