Drugi wyścig na torze Motorland Aragon ponownie zakończył się zwycięstwem urzędującego Mistrza Świata. Za swoimi plecami ponownie zostawił swojego zespołowego kolegę – Lorisa Baz oraz Marco Melandriego, który zaprzepaścił sznsę na wyższe miejsce na podium podczas ostatniego okrążenia wyścigu.
Drugi wyścig – podobnie jak to miało i podczas pierwszego, przebiegał pod dyktando Toma Sykesa. Ponownie wygrał start, jako pierwszy złożył się do pierwszego zakrętu i nie oddał swojej pozycji do samej linii mety.
W odróżnieniu od pierwszej odsłony zawodów, tym razem musiał jednak powalczyć o końcowy sukces. Największym zagrożeniem dla Mistrza Świata sezonu 2013, okazał się być jego zespołowy kolega, który jak cień przez cały dystans podążał za tylnym kołem swojego utytułowanego kolegi.
Do walki o końcowy triumf, włączył się tym razem Marco Melandri, któremu nie ułożył się pierwszy wyścig na torze Motorland Aragon. Startujący do wyścigu z siódmego pola, musiał powoli przebijać się przez stawkę czołowych kierowców, by na ostatnich okrążeniach realnie włączyć się do walki o zwycięstwo. Z okrążenia na okrążenie zmniejszał stratę do prowadzącej dwójki kierowców Kawasaki, by na kilka okrążeń przed metą wyprzedzić Lorisa Baz i awansować tym samym na pozycję wicelidera.
Jednakże #33 nie zamierzał rezygnować z walki o zwycięstwo. Postawił wszystko na jedną kartę podczas ostatniego okrążenia, kiedy to przypuścił atak na lidera. Wykonał go jednak zbyt optymistycznie, wyjeżdżając z ciasnego łuku bardzo szeroko. Efekt tego manewru był odwrotny do zamierzonego, ponieważ zamiast awansować na pozycję numer jeden, został wyprzedzony przez jadącego za nim #76. Tak więc jako pierwszy linię maty przeciął Tom Sykes, tuż za nim finiszował Loris Baz a podium uzupełnił Marco Melandri.
Czwarte miejsce przypadło Sylvainowi Guintoli, który do zwycięzcy wyścigu stracił nieco ponad 5 sekund, jednak był szybszy od Jonathana Rea – który w pierwszym wyścigu zajął trzecią pozycję, o nieco ponad trzy sekundy. Bardzo solidne punkty wywalczył również Eugene Laverty, który awansując w stosunku do pozycji startowej o dwie pozycje, zdobył kolejne 10 punktów do klasyfikacji generalnej.
Na pewnej, siódmej pozycji zakończył wyścig Davide Giugliano, a ósme miejsce przypadło drugiemu z kierowców zespołu Pata Honda – Leonowi Haslamowi, który podobnie jak to miało miejsce w pierwszym wyścigu, mocno walczył na całym dystansie wyścigu z Tonim Eliasem. Czołową dziesiątkę zamknął natomiast David Salom, który był jednocześnie najszybszym kierowcą dosiadającym motocykla w specyfikacji EVO.
Wyniki 2 wyścigu na Motorland Aragon:
1. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 17 laps
2. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +0.338s
3. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 +0.470s
4. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +5.429s
5. Jonathan Rea GBR PATA Honda CBR1000RR +8.861s
6. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +15.986s
7. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199 Panigale R +18.206s
8. Leon Haslam GBR PATA Honda CBR1000RR +25.513s
9. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +25.823s
10. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R +38.949s (E)
11. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199 Panigale R +39.413s (E)
12. Leon Camier GBR BMW Italia S1000RR +41.486s (E)
13. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R +1m 02.587s (E)
14. Luca Scassa ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 09.720s (E)
15. Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R +1m 14.046s (E)
16. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 14.233s (E)
17. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX +1m 35.195s
18. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +1m 37.781s
19. Peter Sebestyen HUN Team Toth BMW S1000RR +1m 54.547s (E)
20. Geoff May USA Team Hero EBR 1190RX +1m 57.166s
Ayrton Badovini ITA Bimota Alstare BB3 (E) *
Christian Iddon GBR Bimota Alstare BB3 (E) *
* – Niekwalifikujący się do zdobycia punktów, usunięci z tabeli wyników (Badovini ukończył wyścig na 12 pozycji, Iddon 10 ukończonych okr.)
Nie sklasyfikowani
21. Michel Fabrizio ITA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R 13 ukończonych okr. (E)
22. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R 9 ukończonych okr. (E)
23. Claudio Corti ITA MV Agusta RC F3RR 5 ukończonych okr.
24. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199 Panigale R 3 ukończone okr.
25. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1 ukończone okr.
A ja tak czułem że sykes sie dzisiaj spisze na medal :) Jak widać nawet na dwa :D
a Bimota czemu niesklasyfikowana ?
Nie spełniła wymogów homologacyjnych i dopuszczona jest warunkowo. Jak spełni to będzie punktować.