Home / Slider / WSBK, Most: 1. wyścig w trudnych warunkach – 1000. podium Ducati

WSBK, Most: 1. wyścig w trudnych warunkach – 1000. podium Ducati

Alvaro Bautista powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej WSBK wygrywając 1. wyścig w czeskim Moście. Ducati może pochwalić się od dziś 1000. podium w tej serii. Drugi był Toprak Razgatlioglu (Yamaha), który obronił się przed Scottem Reddingiem na BMW. Obronić się przed swoim rodakiem nie zdołał za to Jonathan Rea (Kawasaki), dla którego brakło miejsca na podium. Wyścig odbywał się w zmiennych warunkach – w środku zaczął lekko padać deszcz. Dopiero wtedy w walkę Bautisty, Razgatlioglu i Rea wmieszał się Redding. W końcówce przestało padać. Zawodnicy nie zmieniali opon.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 1. wyścigu
POS RIDER NAT TEAM TIME
1 Alvaro Bautista SPA Aruba.It Racing Ducati 22 Laps
2 Toprak Razgatlioglu TUR PATA Yamaha with Brixx WorldSBK +2.109s
3 Scott Redding GBR BMW Motorrad WorldSBK Team +2.603s
4 Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK +2.718s
5 Axel Bassani ITA Motocorsa Ducati +7.951s
6 Andrea Locatelli ITA PATA Yamaha with Brixx WorldSBK +9.105s
7 Michael Rinaldi ITA Aruba.It Racing Ducati +12.181s
8 Iker Lecuona SPA Team HRC WorldSBK +12.435s
9 Alex Lowes GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK +13.028s
10 Garrett Gerloff USA GRT Yamaha WorldSBK Team +13.119s
11 Loris Baz FRA Bonovo Action BMW +17.379s
12 Lucas Mahias FRA Puccetti Kawasaki +26.361s
13 Philipp Oettl GER GoEleven Ducati +27.364s
14 Luca Bernardi SM Barni Spark Ducati Team +31.278s
15 Xavi Vierge SPA Team HRC WorldSBK +37.260s
16 Oliver Konig CZE Orelac Racing Kawasaki +50.854s
17 Leandro Mercado ARG MIE Honda Racing +51.431s
18 Kohta Nozane JPN GRT Yamaha +53.058s
19 Eugene Laverty IRL Bonovo Action BMW +58.942s
20 Christophe Ponsson FRA Gil Motor Sport Yamaha +1’03.366s
21 Roberto Tamburini ITA Motoxracing Yamaha WorldSBK Team +1’03.407
22 Peter Hickman GBR BMW Motorrad WorldSBK Team +1’05.450s
23 Ryan Vickers GBR Pedercini Kawasaki +1’06797s
24 Hafizh Syahrin MAL MIE Honda Racing DNF
25 Michal Presek CZE Rohac & Fetja Motoracing DNF

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 17

  1. Ciekawie ciekawie Rea musi gonic fiu fiu fiu

  2. No panowie @JonathanRea i @ToprakRazgatlioglu, na takim torze to trzeba odrabiać punkty a nie tracić do Bautisty… te lekkie opady deszczu dziś Hiszpanowi pomogły, ale liczę, że jutro tabela się znowu „ściaśni” :)

  3. Czy ktoś jest w stanie zagrozić w ten weekend Bautiscie?? Mistrzostwa są na półmetku, ale mimo to można wysnuć wniosek, że jeśli Alvaro nie zdarzy się jakaś katastrofa – czego mu i nikomu nie życzę – to nikt nie odbierze mu tytułu.

    • Oj ja bym sie nie wyrywal az tak do przodu pozyjemy zobaczymy.

    • Trzech Mistrzów w 3 kolejnych po sobie sezonach, dlaczego nie? :)

    • Bautista jest poza zasiegiem reszty i jeśli on sam coś nie spieprzy (wywrotka, kontuzja itp.) to mistrzostwo ma murowane w tym roku.

    • Wydaje mi się, że akurat Toprak zaczął znowu jeździć tak jak w zeszłym roku (a na początku sezonu jeździł akurat poniżej oczekiwań), więc czemu rozdajecie mistrzostwo Bautiście? Ok, na korzyść Hiszpana są tory-lotniska jak to w Argentynie, gdzie na pewno na prostej będzie odskakiwał Jonathanowi i Toprakowi, ale na hamowaniach akurat duuużo zyskują nad Alvaro.

      • @polerest, ale Ty nie skreślaj jeszcze Jonathana Rea, też może zdobyć Mistrzostwo! ;p Chłopak ma skilla, jak nikt w tej stawce, co pokazał walcząc teraz z Turkiem w Superpole Race…!<3 Rea prawie zawsze w tym sezonie był na podium albo walczył o pudło, a jeździ Kawą, która ma przykręcone obroty o 1000 w porównaniu do reszty stawki, a zwłaszcza do Ducati! Dziwne, że co niektórzy o tym zapominają… Chyba każdy wie, na co wpływa wysokość obrotów…?! :p

        • Nie skreślam Johnny’ego, Toprak jest w większym gazie ostatnio, dlatego myślę, że ma większe szanse, ale Jonathan akurat na straconej pozycji nie jest też :)

        • Startowe limity obrotów na 2022:
          WSBK Initial rev-limit
          Brand Proposed
          Aprilia 14700
          BMW 14950
          BMW 2019 14900
          Ducati V2 12400
          Ducati V4 16100
          Honda 15050
          Honda 2020 15600
          Kawasaki 2018 14100
          Kawasaki 2019 14600
          MV Agusta 14950
          Suzuki 14900
          Yamaha 14700
          Yamaha 2020 14950

          Przed sezonem 2022 obcięto Yamahę o 250 obr/min, co jest zrozumiałe po zdobyciu tytułu. Kawasaki i Ducati nie zostało ruszone.

          • No właśnie! ;p Kawasaki te 1000 obrotów zabrano wcześniej, jeszcze przed sezonem 2019! I jak widać teraz Kawa ma wciąż najmniej obrotów z motocykli z czołówki! Przed sezonem 2020 podniesiono limit obrotów każdej maszynie w stawce WSBK, oprócz Kawasaki!:xd O Yamasze nic nie wiem ze teraz im coś zabrali, w 2020 dostali 14950 i tyle mają!

            Za to płaczki z Ducati do nowego Panigale V4 w 2019 dostali 16350 obr/min, a po pierwszej połowie sezonu, gdy wygrywali wszystko zabrali im tylko 250 i wciąż mają 16100! Wiadomo, że aby obniżyć obroty patrzą na różnice czasów okrążenia, maksymalne prędkości, pozycje zajęte w wyścigu, ogólny czas wyścigu itd.! Ale sprawiedliwe to nie jest jak dla mnie! ;p

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
165 zapytań w 1,354 sek