Alvaro Bautista powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej WSBK wygrywając 1. wyścig w czeskim Moście. Ducati może pochwalić się od dziś 1000. podium w tej serii. Drugi był Toprak Razgatlioglu (Yamaha), który obronił się przed Scottem Reddingiem na BMW. Obronić się przed swoim rodakiem nie zdołał za to Jonathan Rea (Kawasaki), dla którego brakło miejsca na podium. Wyścig odbywał się w zmiennych warunkach – w środku zaczął lekko padać deszcz. Dopiero wtedy w walkę Bautisty, Razgatlioglu i Rea wmieszał się Redding. W końcówce przestało padać. Zawodnicy nie zmieniali opon.
Wyniki 1. wyścigu | ||||
POS | RIDER | NAT | TEAM | TIME |
1 | Alvaro Bautista | SPA | Aruba.It Racing Ducati | 22 Laps |
2 | Toprak Razgatlioglu | TUR | PATA Yamaha with Brixx WorldSBK | +2.109s |
3 | Scott Redding | GBR | BMW Motorrad WorldSBK Team | +2.603s |
4 | Jonathan Rea | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +2.718s |
5 | Axel Bassani | ITA | Motocorsa Ducati | +7.951s |
6 | Andrea Locatelli | ITA | PATA Yamaha with Brixx WorldSBK | +9.105s |
7 | Michael Rinaldi | ITA | Aruba.It Racing Ducati | +12.181s |
8 | Iker Lecuona | SPA | Team HRC WorldSBK | +12.435s |
9 | Alex Lowes | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | +13.028s |
10 | Garrett Gerloff | USA | GRT Yamaha WorldSBK Team | +13.119s |
11 | Loris Baz | FRA | Bonovo Action BMW | +17.379s |
12 | Lucas Mahias | FRA | Puccetti Kawasaki | +26.361s |
13 | Philipp Oettl | GER | GoEleven Ducati | +27.364s |
14 | Luca Bernardi | SM | Barni Spark Ducati Team | +31.278s |
15 | Xavi Vierge | SPA | Team HRC WorldSBK | +37.260s |
16 | Oliver Konig | CZE | Orelac Racing Kawasaki | +50.854s |
17 | Leandro Mercado | ARG | MIE Honda Racing | +51.431s |
18 | Kohta Nozane | JPN | GRT Yamaha | +53.058s |
19 | Eugene Laverty | IRL | Bonovo Action BMW | +58.942s |
20 | Christophe Ponsson | FRA | Gil Motor Sport Yamaha | +1’03.366s |
21 | Roberto Tamburini | ITA | Motoxracing Yamaha WorldSBK Team | +1’03.407 |
22 | Peter Hickman | GBR | BMW Motorrad WorldSBK Team | +1’05.450s |
23 | Ryan Vickers | GBR | Pedercini Kawasaki | +1’06797s |
24 | Hafizh Syahrin | MAL | MIE Honda Racing | DNF |
25 | Michal Presek | CZE | Rohac & Fetja Motoracing | DNF |
Źródło: crash.net
Ciekawie ciekawie Rea musi gonic fiu fiu fiu
Czekamy na informacje na temat podium Juranda Kuśmierczyka w 2 wyścigu w Pucharze Yamahy R3 ! :) Człowiek się wybrał na Most i taka przyjemna niespodzianka go spotyka. Szkoda pierwszego wyścigu, w którym Jurand też jechał w czołówce, ale popełnił tzw Błąd Espargaro, w konsekwencji kończąc wyścig poza TOP10.
A co też pomylił okrążenia?
Tak :/ Ale wydaje mi się, że oprócz niego jeszcze jeden zawodnik z czołówki zrobił to samo.
a dzisiaj pierwsze podium :)
brawo Jurand,coś z tego będzie
Szkopek wie co robi i kogo wybrał, pod jego okiem z tych chłopaków będzie jedyna nadzieja, żeby kiedyś coś dobrze pojeździć w SSP albo WSBK.
No panowie @JonathanRea i @ToprakRazgatlioglu, na takim torze to trzeba odrabiać punkty a nie tracić do Bautisty… te lekkie opady deszczu dziś Hiszpanowi pomogły, ale liczę, że jutro tabela się znowu „ściaśni” :)
Czy ktoś jest w stanie zagrozić w ten weekend Bautiscie?? Mistrzostwa są na półmetku, ale mimo to można wysnuć wniosek, że jeśli Alvaro nie zdarzy się jakaś katastrofa – czego mu i nikomu nie życzę – to nikt nie odbierze mu tytułu.
Oj ja bym sie nie wyrywal az tak do przodu pozyjemy zobaczymy.
Trzech Mistrzów w 3 kolejnych po sobie sezonach, dlaczego nie? :)
Bautista jest poza zasiegiem reszty i jeśli on sam coś nie spieprzy (wywrotka, kontuzja itp.) to mistrzostwo ma murowane w tym roku.
Wydaje mi się, że akurat Toprak zaczął znowu jeździć tak jak w zeszłym roku (a na początku sezonu jeździł akurat poniżej oczekiwań), więc czemu rozdajecie mistrzostwo Bautiście? Ok, na korzyść Hiszpana są tory-lotniska jak to w Argentynie, gdzie na pewno na prostej będzie odskakiwał Jonathanowi i Toprakowi, ale na hamowaniach akurat duuużo zyskują nad Alvaro.
@polerest, ale Ty nie skreślaj jeszcze Jonathana Rea, też może zdobyć Mistrzostwo! ;p Chłopak ma skilla, jak nikt w tej stawce, co pokazał walcząc teraz z Turkiem w Superpole Race…!<3 Rea prawie zawsze w tym sezonie był na podium albo walczył o pudło, a jeździ Kawą, która ma przykręcone obroty o 1000 w porównaniu do reszty stawki, a zwłaszcza do Ducati! Dziwne, że co niektórzy o tym zapominają… Chyba każdy wie, na co wpływa wysokość obrotów…?! :p
Nie skreślam Johnny’ego, Toprak jest w większym gazie ostatnio, dlatego myślę, że ma większe szanse, ale Jonathan akurat na straconej pozycji nie jest też :)
Toprak wygrał ostatnie 6 z 8 wyścigów,więc no :)
Startowe limity obrotów na 2022:
WSBK Initial rev-limit
Brand Proposed
Aprilia 14700
BMW 14950
BMW 2019 14900
Ducati V2 12400
Ducati V4 16100
Honda 15050
Honda 2020 15600
Kawasaki 2018 14100
Kawasaki 2019 14600
MV Agusta 14950
Suzuki 14900
Yamaha 14700
Yamaha 2020 14950
Przed sezonem 2022 obcięto Yamahę o 250 obr/min, co jest zrozumiałe po zdobyciu tytułu. Kawasaki i Ducati nie zostało ruszone.
No właśnie! ;p Kawasaki te 1000 obrotów zabrano wcześniej, jeszcze przed sezonem 2019! I jak widać teraz Kawa ma wciąż najmniej obrotów z motocykli z czołówki! Przed sezonem 2020 podniesiono limit obrotów każdej maszynie w stawce WSBK, oprócz Kawasaki!:xd O Yamasze nic nie wiem ze teraz im coś zabrali, w 2020 dostali 14950 i tyle mają!
Za to płaczki z Ducati do nowego Panigale V4 w 2019 dostali 16350 obr/min, a po pierwszej połowie sezonu, gdy wygrywali wszystko zabrali im tylko 250 i wciąż mają 16100! Wiadomo, że aby obniżyć obroty patrzą na różnice czasów okrążenia, maksymalne prędkości, pozycje zajęte w wyścigu, ogólny czas wyścigu itd.! Ale sprawiedliwe to nie jest jak dla mnie! ;p