Home / Slider / WSBK, Phillip Island: Savadori najszybszy na otwarcie sezonu

WSBK, Phillip Island: Savadori najszybszy na otwarcie sezonu

Lorenzo Savadori wykręcił najlepszy czas jednego okrążenia podczas pierwszego dnia treningów World Superbike w Australii. Zawodnik Aprilii uzyskał ten wynik w drugiej z trzech piątkowych sesji treningowych. Drugi był Leon Camier, startujący teraz dla Red Bull Hondy. Czołową trójkę uzupełnił kolega Savadoriego z Aprilii, Eugene Laverty. Treningi rozpoczynały się na mokrej nawierzchni, stąd wyraźnie gorsze wyniki w FP1.

Zmieniony w ym roku harmonogram weekendu oznacza, że już w piątek poznajemy, którzy zawodnicy trafiają bezpośrednio do drugiej części sesji Superpole, decydującej o pozycjach startowych w sobotnim pierwszym wyścigu. W drugim treningu już na wyjazdowym okrążeniu poważny upadek zaliczył Alex Lowes (Yamaha), przez co całkowicie opuścił tę sesję. Z nawierzchnią mocno zapoznał się też Loris Baz (BMW). Po wizycie w centrum medycznym mógł kontynuować jazdę.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki FP1 w WSBK na torze Phillip Island w Australii:
1. Marco Melandri ITA Aruba.it Racing Ducati Panigale R 1m 42.974s
2. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10RR 1m 43.090s
3. Eugene Laverty IRE Milwaukee Aprilia RSV4 1m 43.384s
4. Xavi Fores ESP Barni Ducati Panigale R 1m 43.455s
5. Alex Lowes GBR PATA Crescent Yamaha R1 1m 43.472s
6. PJ Jacobsen USA TripleM Honda CBR1000RR SP2 1m 43.766s
7. Leon Camier GBR Red Bull Honda CBR1000RR SP2 1m 43.792s
8. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Panigale R 1m 43.804s
9. Michael van der Mark NED PATA Yamaha YZF-R1 1m 43.939s
10. Yonny Hernandez COL Team Pedercini Kawasaki ZX-10RR 1m 44.104s
11. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10RR 1m 44.432s
12. Roman Ramos ESP Team GoEleven Kawasaki ZX-10RR 1m 44.609s
13. Lorenzo Savadori ITA Milwaukee Aprilia RSV4 1m 44.698s
14. Jake Gagne USA Red Bull Honda CBR1000RR SP2 1m 45.156s
15. Loris Baz FRA Althea BMW S1000RR 1m 45.461s
16. Toprak Razgatlioglu TUR Puccetti Kawasaki ZX-10RR 1m 46.303s
17. Wayne Maxwell AUS Yamaha Racing Team YZF-R1 1m 46.351s
18. Jordi Torres ESP MV Agusta 1000 F4 1m 46.789s
19. Leandro Mercado ARG Orelac Racing VerdNatura Kawasaki ZX-10RR 1m 46.938s
20. Daniel Falzon AUS Yamaha Racing Team YZF-R1 1m 46.943s
21. Troy Herfoss AUS Penrite Honda CBR1000RR SP2 bez czasu
22. Ondrej Jezek CZE Guandalini Yamaha YZF-R1 bez czasu

Wyniki FP2 w WSBK na torze Phillip Island w Australii:
1. Lorenzo Savadori ITA Milwaukee Aprilia RSV4 1m 30.407s
2. Leon Camier GBR Red Bull Honda CBR1000RR SP2 1m 30.722s
3. Eugene Laverty IRE Milwaukee Aprilia RSV4 1m 30.746s
4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10RR 1m 30.882s
5. Marco Melandri ITA Aruba.it Racing Ducati Panigale R 1m 30.973s
6. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10RR 1m 31.047s
7. Michael van der Mark NED PATA Yamaha YZF-R1 1m 31.114s
8. Xavi Fores ESP Barni Ducati Panigale R 1m 31.295s
9. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Panigale R 1m 31.523s
10. Jake Gagne USA Red Bull Honda CBR1000RR SP2 1m 31.689s
11. Toprak Razgatlioglu TUR Puccetti Kawasaki ZX-10RR 1m 31.824s
12. Jordi Torres ESP MV Agusta 1000 F4 1m 32.011s
13. Roman Ramos ESP Team GoEleven Kawasaki ZX-10RR 1m 32.244s
14. Loris Baz FRA Althea BMW S1000RR 1m 32.340s
15. PJ Jacobsen USA TripleM Honda CBR1000RR SP2 1m 32.501s
16. Leandro Mercado ARG Orelac Racing VerdNatura Kawasaki ZX-10RR 1m 32.583s
17. Yonny Hernandez COL Team Pedercini Kawasaki ZX-10RR 1m 32.652s
18. Troy Herfoss AUS Penrite Honda CBR1000RR SP2 1m 32.682s
19. Wayne Maxwell AUS Yamaha Racing Team YZF-R1 1m 32.723s
20. Daniel Falzon AUS Yamaha Racing Team YZF-R1 1m 33.124s
21. Ondrej Jezek CZE Guandalini Yamaha YZF-R1 1m 33.928s
22. Alex Lowes GBR PATA Crescent Yamaha R1 bez czasu

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki FP3 w WSBK na torze Phillip Island w Australii:
1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10RR 1m 30.972s
2. Xavi Fores ESP Barni Ducati Panigale R 1m 31.225s
3. Leon Camier GBR Red Bull Honda CBR1000RR SP2 1m 31.233s
4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10RR 1m 31.241s
5. Michael van der Mark NED PATA Yamaha YZF-R1 1m 31.426s
6. Marco Melandri ITA Aruba.it Racing Ducati Panigale R 1m 31.484s
7. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati Panigale R 1m 31.515s
8. Alex Lowes GBR PATA Crescent Yamaha R1 1m 31.516s
9. Eugene Laverty IRE Milwaukee Aprilia RSV4 1m 31.540s
10. Jordi Torres ESP MV Agusta 1000 F4 1m 31.924s
11. Jake Gagne USA Red Bull Honda CBR1000RR SP2 1m 31.936s
12. Lorenzo Savadori ITA Milwaukee Aprilia RSV4 1m 32.982s
13. Toprak Razgatlioglu TUR Puccetti Kawasaki ZX-10RR 1m 32.079s
14. Leandro Mercado ARG Orelac Racing VerdNatura Kawasaki ZX-10RR 1m 32.285s
15. Yonny Hernandez COL Team Pedercini Kawasaki ZX-10RR 1m 32.347s
16. Roman Ramos ESP Team GoEleven Kawasaki ZX-10RR 1m 32.676s
17. Troy Herfoss AUS Penrite Honda CBR1000RR SP2 1m 32.985s
18. Daniel Falzon AUS Yamaha Racing Team YZF-R1 1m 32.991s
19. PJ Jacobsen USA TripleM Honda CBR1000RR SP2 1m 33.088s
20. Ondrej Jezek CZE Guandalini Yamaha YZF-R1 1m 33.553s
21. Loris Baz FRA Althea BMW S1000RR 1m 33.598s
22. Wayne Maxwell AUS Yamaha Racing Team YZF-R1 bez czasu

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 5

  1. Byłoby tak dobrze dla tej serii i dla nas gdyby wreszcie ktoś jeszcze dołączył do rywalizacji. Nudą wieje ta demolizująca sport przewaga Kawasaki i Ducati nad całą resztą stawki….

  2. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie wprowadzą unifikację elektroniki i to rozwiąże ten problem. Obecne przepisy nie wyrównują stawki tylko karcą tych, którzy za bardzo wychylą łeb do przodu. Równe szanse powinny być równe i jednakowe dla wszystkich od początku do końca sezonu.

  3. Mam nadzieję ze Honda trochę skubnie tort w tym roku ;)

  4. Obawiałem się, że do walki Ducati-Kawasaki nikt się nie włączy, a póki co sesje napawają optymizmem. Honda musiała się poprawić względem zeszłego sezonu, bo i Gagne nie tak daleko, a Camier to bardzo solidny zawodnik ostatnio :)

  5. Na pewno będzie ciężko , aktualnie Kawasaki i Ducati są na „innym poziomie”

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
30 zapytań w 2,272 sek