Home / MotoGP / Dominacja Suzuki w Imola przerwana, nowy rekord toru

Dominacja Suzuki w Imola przerwana, nowy rekord toru

Jutro jeźdźcy WSBK staną do walki w przedostatniej rundzie tegorocznej edycji Superbike na torze Imola we Włoszech. Dominacja teamu Alstare Suzuki nie została w pełni potwierdzona w Superpole.

Po sesji kwalifikacyjnej na pierwszych dwóch miejscach uplasowali się zawodnicy jeżdżący w barwach Suzuki – Corser i Kagayama. Zapowiadało to „spacerek” Troya i wywalczenie tytułu już jutro.
Wyniki Superpole trochę przemieszały stawkę na niedzielne starty. Po bezbłędnym okrążeniu z pierwszej pozycji startowej będzie startował australijczyk Chris Vermeulen, który ustanowił rekord toru wynikiem 1.48,075 należący od 2002 do Colina Edwardsa. Przypomnijmy, że Vermeulen jako jedyny ma jeszcze teoretyczne szanse na walkę z Corserem o tytuł mistrza.

Superpole pokazał również, że tor Imola jest rasowym torem dla Twinów. Zawodnicy fabrycznego teamu Ducati uplasowali się na wysokich pozycjach. Po powrocie do startów po kontuzji, Regis Laconi ruszy do niedzielnych wyścigów z 2 pozycji, Toseland uzupełni pierszy rząd na czwartej pozycji, o jedno miejsce wyżej niż Lorenzo Lanzi, który wygrał ostatnio wyścig na Lausitz Ring.
Troy Corser wystaruje z 3 miejsca.

Klasyfikacja po Superpole:
Czasy za nazwiskami oznaczają odpowiednio czasy 1 i 2 sesji kwalifikacyjnej i Superpole (16 zawodników)

1 – Vermeulen Chris – Honda CBR 1000RR – 1’49.280 – 1’48.788 – 1’48.075
2 – Laconi Régis – Ducati 999F05 – 1’50.560 – 1’49.031 – 1’48.506
3 – Corser Troy – Suzuki GSXR1000 K5 – 1’49.161 – 1’48.547 – 1’48.649
4 – Toseland James – Ducati 999F05 – 1’50.487 – 1’49.383 – 1’48.867
5 – Lanzi Lorenzo – Ducati 999F05 – 1’50.007 – 1’49.284 – 1’48.923
6 – Haga Noriyuki – Yamaha YZF R1 – 1’51.387 – 1’49.354 – 1’49.094
7 – Kagayama Yukio – Suzuki GSXR1000 K5 – 1’50.126 – 1’48.759 – 1’49.271
8 – Bostrom Ben – Honda CBR 1000RR – 1’51.975 – 1’50.466 – 1’49.300
9 – Pitt Andrew – Yamaha YZF R1 – 1’50.142 – 1’49.407 – 1’49.601
10 – Muggeridge Karl – Honda CBR 1000RR – 1’50.537 – 1’50.187 – 1’49.845
11 – Martin Steve – Petronas FP1 – 1’50.028 – 1’49.054 – 1’49.977
12 – Neukirchner Max – Honda CBR 1000RR – 1’50.692 – 1’49.012 – 1’49.994
13 – Abe Norick – Yamaha YZF R1 – 1’51.286 – 1’50.091 – 1’50.247
14 – Chili Pierfrancesco – Honda CBR 1000RR – 1’50.029 – 1’49.914 – 1’50.588
15 – Gimbert Sebastien – Yamaha YZF R1 – 1’51.529 – 1’50.305 – 1’50.649
16 – Walker Chris – Kawasaki ZX10 – 1’51.067 – 1’49.835 – 1’50.749

17 – Bussei Giovanni – Kawasaki ZX10 – 1’50.969 – 1’50.554
18 – Vizziello Gianluca – Yamaha YZF R1 – 1’51.285 – 1’50.636
19 – Nieto Fonsi – Kawasaki ZX10 – 1’55.129 – 1’50.666
20 – Borciani Marco – Ducati 999RS – 1’51.097 – 1’51.794
21 – Silva Ivan – Yamaha YZF R1 – 1’54.267 – 1’51.348
22 – Sanchini Mauro – Kawasaki ZX10 – 1’51.718 – 1’51.395
23 – McCoy Garry – Petronas FP1 – 1’51.837 – 1’51.417
24 – Clementi Ivan – Ducati 999RS – 1’52.150 – 1’51.599
25 – Lucchiari Mauro – Yamaha YZF R1 – 1’53.720 – 1’52.238
26 – Pini Luca – Honda CBR 1000RR – 1’52.305 – 1’52.267
27 – Velini Alessio – Ducati 999RS – 1’52.833 – 1’52.550
28 – Zannini Giuseppe – Ducati 999RS – 1’55.421 – 1’52.567
29 – Pedercini Lucio – Ducati 999RS – 1’53.290 – 1’52.743
30 – Mazzali Andrea – MV Agusta F4 1000 MT – 1’52.750 – 1’54.738
31 – Gramigni Alex – Yamaha YZF R1 – 1’53.262 – 1’52.991
32 -Prattichizzo Maurizio – Kawasaki ZX10 – 1’54.157 – 1’53.628
33 -Nickmans Michel – Yamaha YZF R1 – 1’54.280 – 1’53.891
34 -Mrkyvka Jiri – Ducati 999RS – 1’55.363 – 1’54.120

W WSS nie wystapią zawodnicy teamu Winston Ten Kate. Carpentier został co prawda sklasyfikowany na pierwszym miejscu, ale piątkowy wypadek na Aque Minerali był na tyle poważny, że Farncuz musiał zrezygnować ze startów.
Nie wystapi również Fujiwara, który zderzył się z innym zawodnikiem w piątek i ze złamanym palcem i skręconym ramieniem wyścig bedzie oglądał tylko z boksów.
O ile Carpentier ma zapewniony tytuł mistrza WSS, to Fujiwara straci cenne punkty i może stracić również szanse na tytuł wicemistrza.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
139 zapytań w 1,383 sek