Home / MotoGP / Najlepsza szóstka po FP1 przed GP Katalonii

Najlepsza szóstka po FP1 przed GP Katalonii

Dziś odbył się pierwszy trening wolny klasy MotoGP przed niedzielnym wyścigiem o Gran Premi Aperol de Catalunya. O oczekiwaniach co do jutrzejszych kwalifikacji, a także o spostrzeżeniach czołowej piątki FP1 co do tejże sesji, przeczytają Państwo już poniżej.

Jorge Lorenzo, pierwsze miejsce, 1’43.259, 27 okrążeń
To był dla nas dobry trening, a ja po raz kolejny byłem szybki już od samego początku. Sądziłem jednak, że w przeciągu całej sesji będę w stanie bardziej poprawić czas okrążenia. Niestety tył dość mocno się ślizgał, co częściowo wynikało z tej wysokiej temperatury. Jutro postaramy się jednak to poprawić. Kocham tutejsze ściganie, ten tor znajduje się bardzo blisko mojego domu. To Grand Prix zawsze jest dla mnie wyjątkowe, bowiem cała moja rodzina i przyjaciele przychodzą tu, by mi kibicować. Mam nadzieję, że będę w stanie zgotować im niezłe przedstawienie!

Casey Stoner, drugie miejsce, 1’43.412, 21 okrążeń
Jestem bardzo szczęśliwy. Dobrze rozpoczęliśmy weekend i jak dotychczas, nie mam problemów z rękoma – po prostu musimy poświęcić jeszcze trochę czasu na odpowiednie ustawienie motocykla, ale póki co, możemy być zadowoleni. Maszyna spisuje się dobrze, łatwo się nią jeździ, ale przed nami jeszcze długa droga zanim dojdziemy do notowania takich czasów, jakie są niezbędne. Musimy popracować trochę nad tyłem i skrzynią biegów, a jeśli uda nam się w tych obszarach zaliczyć postępy, będzie można zauważyć ogólną poprawę. Jest niezwykle gorąco, ale opony dobrze się spisują, a nasz motocykl dobrze pracuje w innym zakresie temperatur w stosunku do rywali, więc może to być nasz atut.

Dani Pedrosa, trzecie miejsce, 1’43.631, 25 okrążeń
Jestem bardzo zadowolony z tej pierwszej sesji. Poprawa czasów nie będzie łatwa, ale biorąc pod uwagę, że to był pierwszy trening – jestem zadowolony z motocykla. Zaczęliśmy jazdy na twardych oponach Bridgestone, a dopiero na ostatni wyjazd założyliśmy te miękkie. Inni zawodnicy wybrali zupełnie odwrotną strategię, więc nie dziwi, że przesunęliśmy się w górę tabeli. Musimy trochę poprawić przyczepność, dlatego też popracujemy nad ustawieniami zawieszenia. Temperatura powietrza była naprawdę wysoka, a samej nawierzchni jeszcze wyższa, a to wpływa na poziom przyczepności. Zaczęliśmy jazdy w miejscu, w którym zakończyliśmy je na Assen, a motocykl spisuje się dobrze. Podczas naszego tradycyjnego, wieczornego spotkania musimy przeanalizować wszystkie dane, jakie dziś zgromadziliśmy. Ogólnie jestem jednak zadowolony. Już czuję swego rodzaju budowanie się atmosfery przed wyścigami, więc jestem podekscytowany przed dalszą częścią weekendu.

Andrea Dovizioso, czwarte miejsce, 1’43.725, 25 okrążeń
Dobrze czuję się na motocyklu, i chociaż za nami dopiero jedna sesja, to udało nam się przetestować wszystkie warianty ustawień, jakie wcześniej sobie zaplanowaliśmy. Musimy jeszcze dopracować set-up elektroniki, ale jestem zadowolony z tego treningu. Oczywiście musimy poprawić nasze czasy okrążeń i zmniejszyć stratę do czołówki podczas jutrzejszych sesji, ale sądzę, że jest to jak najbardziej możliwe. Jest naprawdę gorąco, co fizycznie sprawia, że jazda jest jeszcze trudniejsza. Przyczepność jest naprawdę słaba, a motocykl mocno się ślizga, ale to dość charakterystyczne dla toru Montmelo. Nie martwię się zapowiedziami, że takie warunki mają być do końca weekendu, ponieważ to może być korzystne dla RC 212V. Nasze tempo jak na pierwszy dzień było dobre, ale musimy być szybsi jutro.

Ben Spies, piąte miejsce, 1’43.854, 27 okrążeń
Jazda po tym torze sprawia dużo frajdy, ale jest on też bardzo wymagający. Trzy ostatnie zakręty są nieco inne niż myślałem, ale czuję, że pomału zaczynam go „wyczuwać”. Jestem naprawdę zaskoczony tym, że uplasowałem się na piątym miejscu. Na pierwszym motocyklu uczyłem się wyłącznie konfiguracji trasy, a na drugim skręcało mi się o wiele lepiej. Udało się poprawić ustawienia przodu, by był mniej nerwowy i było to naprawdę pozytywne. Następnie założyliśmy twardą oponę na przód, na której czułem się sto razy lepiej, dzięki czemu mogłem dobrze zakończyć sesję. Zmieniliśmy też geometrię przodu, co okazało się kolejnym krokiem naprzód. Teraz nie muszę długo hamować, by dobrze skręcać. Mogę po prostu puścić hamulec i złożyć się w zakręt. Oczywistym jest, że w takich warunkach przyczepność tyłu jest naprawdę ważna i kluczem będzie utrzymanie dobrego tempa na koniec wyścigu, kiedy trakcja będzie słabsza. Jestem już teraz szybki, jednak mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej, a dodatkowo musimy upewnić się, że będę szybki także i na koniec wyścigu.

Aleix Espargaro, szóste miejsce, 1’44.136, 21 okrążeń
Jak to miło być tak szybkim przed swoimi fanami! Poprawiamy się z wyścigu na wyścig, podczas każdej sesji treningowej idzie nam coraz lepiej. Na Silverstone w piątek byłem ósmy, w czwartek w Assen wywalczyłem siódmy czas, a dziś zdobyłem szóste miejsce. To mój najlepszy wynik od czasu, kiedy przyszedłem do MotoGP. Oczywiście ten rezultat nie jest jakoś szczególnie istotny, ale oczywiście miło jest rozpocząć weekend w ten sposób. Jutro będzie ostra walka, ale mam nadzieję, że uda mi się utrzymać tą pozycję.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
139 zapytań w 1,173 sek