Home / MotoGP / OFICJALNIE: Bagnaia -> fabryka, Zarco i Martin -> Pramac!

OFICJALNIE: Bagnaia -> fabryka, Zarco i Martin -> Pramac!

Ducati zgodnie z zapowiedziami, pozostawiło weekend z GP Katalonii Valentino Rossiemu na ogłoszenie kontraktu z Petronas Yamahą. Tymczasem już po dwóch dniach włoska marka obwieściła oficjalnie, kto będzie drugim zawodnikiem fabrycznego zespołu, obok Jacka Millera, a kto dołączy do Pramaca. Mimo to nie znamy jeszcze wszystkich elementów tej układanki, bowiem mocną pozycję wśród kandydatów do jazdy w Avintii posiada Luca Marini.

W przyszłym roku w fabrycznej ekipie startować będą Jack Miller oraz Francesco Bagnaia. Włoski zawodnik w tym roku zaskakuje – po trzech wyścigach opuszczonych z powodu kontuzji, wrócił i od razu stanął na podium w GP San Marino. W drugim wyścigu w Misano – o GP Emilii-Romanii – mogło być jeszcze lepiej, bowiem zawodnik Pramac Ducati prowadził. Ostatecznie jednak zaliczył upadek. Wcześniej stracił podium w GP Andaluzji. Wypracował sobie 2-letni kontrakt z Ducati.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Johann Zarco, który ma kontrakt bezpośrednio z Ducati, ale jeździ dla satelickiej ekipy Avintii, za rok pójdzie o krok wyżej i będzie startował dla zespołu Pramac Ducati, właśnie w miejsce Bagnai. Ma tam mieć fabryczne wsparcie i nowy motocykl. Wraz z nim startować będzie Jorge Martin, na razie jeżdżący jeszcze w Moto2. Z Moto2 przejść ma także Enea Bastianini, ale w miejce Zarco do Avintii. To jest póki co nieoficjalna wiadomość.

Niewiadomą jest drugie miejsce w zespole Avintii Ducati. Formalnie, kontrakt z tym zespołem ma Tito Rabat, który jednocześnie wnosi część budżetu do ekipy, jednak Ducati bardzo chciałoby mieć u siebie jak najszybciej lidera Moto2 – Lukę Mariniego. Stąd propozycja dla Rabata, aby przeszedł do World Superbike, gdzie Ducati miałoby stworzyć dla niego osobny zespół z fabrycznym wsparciem i motocyklem.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 15

  1. (…)
    Co do samych roszad, to wydają się ciekawe, zobaczymy co pokaże Martin i Bestia. Natomiast mocno liczę na Bagnaię w fabryce.

  2. Wszystko już od dawna było wiadome w obu zespołach Ducati ;) Więc bez zdziwienia.

  3. Dobry ruch. Przyda się przemeblowanie i odmłodzenie w Ducati. Liczyłem na Bagnaia w fabrycę i się nie zawiodłem.
    Dovi już spuścił z tonu i chyba przejdzie na emeryturę. Po ostatniej wywrotce o tytule chyba może już zapomnieć.
    Dla Rabata przejście do WSBK może być zbawienne. Wielu średniaków z Moto GP tam się odnalazło.
    A Zarco będzie miał wreszcie fabryczny motocykl zdolny do walki o zwycięstwa.

    • To samo pomyślałem co do Rabata, nie ma co się oszukiwać, mistrzem nie zostanie a w WSBK może się odnaleźć, bautista też nie zachwycał w motoGP a tam daje radę, do tego Marini wydaje się dla Ducati dużo bardziej perspektywicznym zawodnikiem na przyszłość, o ile oczywiście dalej Ducati będzie ich wspierało tak jak w tym sezonie

  4. Miejmy nadzieję, że Rabata zastąpi. MotoGP to nie ta półka dla Hiszpana. WSBK jest w sam raz. A może pokusi się o tytuł w WSS? Znowu przypomniałby sobie, jak się wygrywa. Przykro byłoby, gdyby Marini zmierzający po tytuł (choć zobaczymy) miał nie znaleźć się w stawce klasy królewskiej, podczas gdy Martin by tam trafił. Osobiście cieszę się, że Hiszpan tam się znajdzie – w Moto2 w przyszłym roku byłby groźny, a tak szanse na tytuł Bezzecchiego, któremu kibicuję, jeszcze bardziej wzrastają. :) Coś, jak z Joanem Mirem, gdy on trafił do Suzuki. Nie rozumiem, po co do zespołu KTM-a biorą Petrucciego. Z niego już nic nie będzie, aczkolwiek posypię głowę popiołem, jeżeli się pomylę. I ciekawe, co się stanie ostatecznie z Iannone? Ducati na pewno nie będzie chciało wypuszczenia z rąk Mariniego. Zobaczymy…

    • Wydaje mi się, że KTM mocno pośpieszył się z podpisaniem Petrucciego. Lubię go bardzo, ale on tam świata nie zawojuje. Mieli klauzulę na Martina i dali mu odejść. Może nie spodziewali się, że Moto2 pojawi się nagle kilka ciekawych nazwisk, nie wiem.
      Żeby tylko nie wyszli na tym, tak jak Honda na Mirze.

    • Rabat jest za stary na moto2 a szczególnie na wss . marini to dobry zawodnik i powinnień iść do motogp a szczególnie gdy będzie miał tytuł w moto2 . i tak mówiłem kilka razy że rabat nadaję się na WSBK . a w Aprilli ciekawe czy iannone pojedzie czy aprilia znowu wezmie słabego smitha który ledwo punkty zbiera. powinni pomyśleć nad rinaldim lub innymi z wsbk . no i petrucci przecież on będzie gorszy niż teraz. zobaczymy ale długo tam nie posiedzi. KTM ma w fabrycznym dwóch którzy wygrali a ten który to rozwijał motocykl czyli pol w przyszłym roku pojedzie w repsol hondzie. choć pamiętajmy że binder i oliveria byli tylko na podiumw jednym wyścigu a pol jest cały czas aktywny w top 5 . potem tech 3 bardzo często wywracający się lecuona i od misano 2019 miejący smutek petrucci. zobaczymy może lecuona się w polepszy w 2021

  5. To by bylo tyle, na temat talentu Zarco. Bagnaia do przewidzenia. Najmlodszy i najbardziej perspektywiczny. Miller zaskakuje tylko okazyjnie.

  6. Ja natomiast w Avinti widziałbym Caneta, moim zdaniem bardzo dobrze rokuje na przyszłość, patrząc na to jakim moto dysponuje oraz to że jest debiutantem, no ale może ktoś inny w 2022 się na niego pokusi jak prawdopodobnie w tym roku mu nie pyknie przejście do MotoGP a prawdopodobnie będą miejsca w Tech3, Aprilli, może jakieś prywatne Ducatii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
166 zapytań w 1,509 sek