Home / MotoGP / Vermeulen zachowuje szansę na mistrza. Imola – wyścig 1

Vermeulen zachowuje szansę na mistrza. Imola – wyścig 1

11 runda mistrzostw świata w Superbike rozgrywała się pod dyktando aury. Pierwszy wyścig na wysychającym torze ogłoszono jako mokry. Zawodnicy musieli zdecydować, jakie opony założyć, ponieważ tor schnął w niektórych miejscach szybciej, w niektórych był jeszcze wilgotny.

Wyścig rozpoczął się z opóźnieniem. Najlepszy start miał Corser, ale już przed wjazdem w szykanę Vermuelen deptał mu po piętach, aby jeszcze na pierwszym okrążeniu wyjść na prowadzenie. Na początku stawki utworzyła się grupa ucieczkowa, w której skład wchodzili Vermeulen, Corser, Toseland, Kagayama, Pitt, Haga, Walker i Abe. Ich przewaga nad resztą zawodników rosła z zakrętu na zakręt.
Chris Vermeulen nadał szybkie tempo, ale przy tak niepewnej przyczepności jego przewaga nad Corserem i resztą to rosła, to znów malała. Młody Australijczyk wybrał jak się okazało dobre opony, na przód Intermedia, na tył Slick. Mógł tym sposobem opóźniać hamowania przed zakrętem bez obawy, że przednie koło straci przyczepność.
Na 3 okrążeniu Vermeulen i Corser oddalili się od reszty na ok. 3,5 sekundy. Za ich plecami zażarcie walczyli Toseland, Haga i Pitt. Kagayama tracił do tej trójki kilka metrów, na wyjściu z szykany przed prostą startową złapał uślizg przedniego koła i wyleciał z toru.
Chris Walker popełnił błąd i spadł na dalsze pozycje. Na piątym okrążeniu upadek zaliczył również dobrze spisujący się w Lausitz Lorenzo Lanzi. Nie było okrążenia, żeby ktoś ze stawki nie odpadł. Wyścig ukończył tylko 17 jeźdźców

Na przedzie stawki utworzyły się dwie grupy: Corser i Vermeulen oraz Toseland, Haga i Pitt.
Pitt zaczął nie wytrzymywać tempa i popełnił błąd. Za szybko wjechał w Aqua Minerali i stracił przyczepność przedniego koła. Vermeulen stracił prowadzenie ale odzyskał je na 13 okrążeniu opóźniając hamowanie przy wejściu do Rivazza i nie oddał aż do mety, chociaż wygrał z przewagą zaledwie 0,3 sekundy. Kwestia trzeciego miejsca rozegrała się bez walki, Toseland wyleciał z toru Aqua Minerali i stracił kontakt z Hagą. Ostatecznie ukończył wyścig na czwartej pozycji.

Przed drugim wyścigiem Corser ma 55 pkt. przewagi nad Vermeulenem. Jeśli drugi wyścig zakończy się takim samym rezultatem, to doświadczony Corser ma tytuł w kieszeni.
Vermeulen zrobił to co zrobić musiał.
W wywiadzie powiedział, że zdobycie tytułu jest prawie niemożliwe, ale będzie walczyć do końca. Nie krył zadowolenia ze zwycięstwa i dobrego doboru opon.
Powiedział: ”Dokonaliśmy rozsądnego doboru opon, który pozwolił mi na początku odjechać od stawki. W dalszej fazie wyścigu przód zaczął uciekać, a opona prawie się gotowała. Mamy nadzieję, że wyścig 2 uchroni nas od konieczności dobierania opon.”

Wyniki wyścigu nr 1 na torze Imola
1 – Vermeulen Chris – Winston Ten Kate Honda – Honda CBR 1000RR – 39’35.789
2 – Corser Troy – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSXR1000 K5 – 39’36.086
3 – Haga Noriyuki – Yamaha Motor Italia WSB – Yamaha YZF R1 – 39’44.102
4 – Toseland James – Ducati Xerox – Ducati 999F05 – 39’51.128
5 – Martin Steve – Foggy Petronas Racing – Petronas FP1 – 40’25.427
6 – Walker Chris – PSG-1 Kawasaki Corse – Kawasaki ZX10 – 40’25.861
7 – Neukirchner Max – Klaffi Honda – Honda CBR 1000RR – 40’27.964
8 – Gimbert Sebastien – Yamaha Motor France-Ipone – Yamaha YZF R1 – 40’28.170
9 – Laconi Régis – Ducati Xerox – Ducati 999F05 – 40’33.623
10 – Vizziello Gianluca – Italia Lorenzini by Leoni – Yamaha YZF R1 – 40’41.516
11 – Bussei Giovanni – Kawasaki Bertocchi – Kawasaki ZX10 – 40’44.121
12 – Sanchini Mauro – PSG-1 Kawasaki Corse – Kawasaki ZX10 – 40’46.078
13 – Bostrom Ben – Renegade Koji – Honda CBR 1000RR – 40’46.575
14 – Borciani Marco – DFXtreme Sterilgarda – Ducati 999RS – 41’03.694
15 – Kagayama Yukio – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSXR1000 K5 – 41’09.229
16 – Pitt Andrew – Yamaha Motor Italia WSB – Yamaha YZF R1 – 41’13.638
17 – Prattichizzo Maurizio – PapaMoto Sport – Kawasaki ZX10 – 40’39.059

Nie sklasyfikowani

RT – Nieto Fonsi – PSG-1 Kawasaki Corse – Kawasaki ZX10 – 37’05.879
RT – Pini Luca – Emmebi Team – Honda CBR 1000RR – 21’25.926
RT – Mrkyvka Jiri – SBK Team JM – Ducati 999RS – 18’46.417
RT – Nickmans Michel – Zone Rouge – Yamaha YZF R1 – 19’27.533
RT – Mazzali Andrea – Mazzali Racing – MV Agusta F4 1000 MT – 12’18.588
RT – Abe Norick – Yamaha Motor France-Ipone – Yamaha YZF R1 – 9’52.409
RT – Lanzi Lorenzo – Ducati SC Caracchi – Ducati 999F05 – 10’04.996
RT – Zannini Giuseppe – Ducati SC Caracchi – Ducati 999RS – 8’22.889
RT – Clementi Ivan – Team Pedercini – Ducati 999RS – 6’32.275
RT – Pedercini Lucio – Team Pedercini – Ducati 999RS – 6’42.218
RT – Velini Alessio – Team Pedercini – Ducati 999RS – 4’34.059
RT – Muggeridge Karl – Winston Ten Kate Honda – Honda CBR 1000RR – 4’40.057
RT – Gramigni Alex – Yamaha Motor France-Ipone – Yamaha YZF R1 – 4’43.945
RT – Chili Pierfrancesco – Klaffi Honda – Honda CBR 1000RR – 4’46.725
RT – Silva Ivan – D.F.X. Treme – Yamaha YZF R1 – 2’14.220
RT – Lucchiari Mauro – D.F.X. Treme – Yamaha YZF R1 – 2’52.341

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
139 zapytań w 1,111 sek