Home / WSBK / Ducati może przejść po wielu latach na silniki V4

Ducati może przejść po wielu latach na silniki V4

chaz-davies

Szefowie Ducati przyznają, że za kilka lat włoska marka może zerwać z tradycją i zaprezentować  drogowy silnik w układzie V4, wzorowany na jednostce z MotoGP, który to mógłby być również wykorzystywany w motocyklach serii World Superbike. Obecnie Ducati jest jednym z wyjątków i w swojej maszynie WSBK stosuje dwucylindrowca o większej od konkurencji pojemności. Przez wiele lat inna pojemność silników Ducati była powodem sporów i protestów ze strony konkurencji.

Dyrektor sportowy w Ducati Paolo Ciabatti powiedział na prezentacji motocykla MotoGP w Bolonii, że obecność motocykla 1299 Panigale R w World Superbike pewne jest tylko w zbliżającym się i kolejnym sezonie. Potem możliwe będzie stworzenie nowej konstrukcji. O Panigale mówi się, że jest to silnik L-twin – kąt rozwarcia między cylindrami to równe 90 stopni.

Rozwój silnika, jaki zrobiliśmy w MotoGP był wyjątkowy. Mamy jednostkę, która jest bardzo niezawodna, bardzo lekka i kompaktowa i zawiera wiele ciekawych technologii. Poważnie myślimy o zaprezentowaniu tego naszym klientom, jako że to inżynieryjne arcydzieło.” – powiedział Ciabatti.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Oczywiście trzeba by przełożyć cenę na taką, która będzie atrakcyjna dla klientów, nawet jeśli będzie to coś „premium”. Nie będzie to na pewno tak egzotyczny motocykl jak Desmosedici, ale maszyna sportowa z wysokiej półki. Nie możemy powiedzieć, kiedy to się stanie, ale zbliżamy się do tego momentu.”

Zapytany o to, czy oznacza to możliwość pojawienia się takich silników czterocylindrowych w serii World Superbike, odpowiedział: „Tak, zdecydowanie.”

„Na Panigale będziemy się ścigać w 2017 i 2018 roku. Oczywiście kontynuujemy wprowadzanie poprawek, bo naszym celem jest ciągły rozwój. Razem z Chazem poprawiliśmy się w drugiej połowie zeszłego sezonu. Możemy być kandydatami do mistrzostwa.” – dodał. W sezonie 2017 zespół Ducati będą reprezentowali Chaz Davies i wracający do WSBK Marco Melandri, który zastąpił Davide Giugliano.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 3

  1. Swego czasu Aprilia próbowała naśladować Ducati poprzez użycie L-Twina w swoim superbike’u RSV1000R, potem zmieniła koncepcję tworząc bardzo udane RSV4. Teraz Ducati idzie w ślady Aprili. I bardzo dobrze, jeśli coś się sprawdza to warto naśladować i ulepszać. Póki co, mam nadzieję, że Aprilia w WSBK będzie w 2017 górą ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
162 zapytań w 1,398 sek