Home / Slider / Oderwane skrzydełko przyczyną upadku Laverty’ego

Oderwane skrzydełko przyczyną upadku Laverty’ego

Podczas sobotniego wyścigu WSBK na Motorland Aragon nie tylko Alvaro Bautista był szybkim zawodnikiem na nowym Panigale V4R. Również Chaz Davies i Eugene Laverty walczyli o podium. Gdyby nie kraksa, to Eugene Laverty z pewnością zameldowałby się na mecie w Top 5.

„Dramat zaczął się już w pierwszym zakręcie. Rea dotknął mnie i przez to złamał jedno z moich skrzydełek.” – opowiada sfrustrowany Irlandczyk. „Przez to zachowanie podczas jazdy totalnie się zmieniło. Prawdopodobnie dlatego, że brakowało mi jednego skrzydełka. Zbyt ryzykowna była walka o wyższe pozycje i zdecydowałem się, że będzie lepiej jechać samemu. Wtedy mogłem kontrolować ten problem.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Jazda samemu była najmądrzejszym, co mogłem zrobić. Upadek na ostatnim okrążeniu był moim błędem. To wielka strata, dokładnie wtedy, kiedy motocykl miał potencjał na podium.” – mówi 32-latek. „Gdyby nie zabrakło mi drugiego skrzydełka, to prawdopodobnie mógłbym dojechać nawet na drugim miejscu.”

Zespół Go Eleven, który reprezentuje Laverty, jest jedynym w stawce, który korzysta z zawieszeń Bitubo. Przez to wymiana danych i innych przydatnych informacji pomiędzy innymi zespołami wystawiającymi motocykle Ducati jest praktycznie niemożliwa. „Dokładamy wszelkich starań. Sądzę, że to jest najlepsza odpowiedź odnośnie naszych wyników.” – mówi Laverty.

„W Tajlandii pracowaliśmy spokojnie i byliśmy skoncentrowani na postępach. W Aragonii wykonaliśmy jeszcze jeden dobry krok naprzód. Gdyby przednia opona nie była uszkodzona, to w Superpole mógłbym zakwalifikować się w pierwszym rzędzie. W wyścigu również podium było możliwe. Sądzę, że w tym momencie to jest nasz potencjał!”

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: Speedweek.com; opracowanie własne

AUTOR: Paweł Zglejc

Fan motocykli i wyścigów motocyklowych od 2006 roku dzięki takim zawodnikom jak Troy Bayliss, Nicky Hayden, Casey Stoner i James Toseland.

komentarzy 7

  1. Coś czuję, że jutro Chaz i Eugene mogą sporo namieszać :)

  2. Strona Moto GP a tu nic nie piszecie o królewskiej kategorii, porażka!!!

  3. Rinaldi też nie korzysta z zawieszenia takiego jak fabryka. Aruba ma Ohlinsa, GoEleven Bitubo podczas gdy Barni używa Showa.

    Swoją drogą, w tym sezonie przydałby się przepis z zeszłego roku odnośnie kolejności na starcie. Przynajmniej Bautista by kogoś powyprzedzał przez pierwsze 2 okrążenia :v

    • Dokładnie, dałoby to szansę na jako takie widowisko kiedy w drugiej części wyścigu Bautista na podniszczonych wyprzedzaniem oponach zabierałby się za Johnego.
      Choć patrząc na V max Dukata to wyprzedzanie to raczej formalność..

  4. Witam. A wiecie czy któraś prywatna Honda w motogp ma zawieszenie Showa ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 1,558 sek