Nieco niespodziewanymi wynikami zakończyła się pierwsza sesja kwalifikacyjna serii World Superbike na australijskim obiekcie Phillip Island. Pierwsze miejsce wywalczył bowiem jeżdżący na Hondzie Jonathan Rea!
Brytyjczyk jako jedyny zszedł z czasem poniżej minuty i trzydziestu dwóch sekund, uzyskując ostatecznie wynik 1’31.959. Niecałe dwie dziesiąte sekundy za #64 uplasowali się natomiast dwaj zawodnicy jeżdżący na Ducati – Jakub Smrz był drugi, a Davide Giugliano trzeci.
Obrońca tytułu mistrzowskiego, niezwykle szybki podczas tutejszych testów na początku tygodnia, jak i w trakcie tych nieoficjalnych nieco ponad siedem dni temu, tym razem był czwarty. Strata Carlosa Checki, który upadł niegroźnie w połowie sesji w czwartym zakręcie, do lidera nie była jednak duża. #7 o tylko 0.090sek wyprzedził natomiast Włocha Maxa Biaggiego. Będący także niezwykle w trakcie testów Tom Sykes, ze stratą blisko pół sekundy do Jonathana Rea zajął miejsce numer siedem
Do jazdy powrócił tymczasem jeden z kontuzjowanych zawodników – Eugene Laverty. Kierowca Aprilii, i team-partner „Rzymskiego Cesarza”, już teraz zmaga się z niedoleczonym urazem ręki, a dodatkowo na początku Q1 upadł. Po przewiezieniu do centrum medycznego nieoficjalne informacje jednak mówią, że będzie on w stanie kontynuować jazdę. Trzy kółka w tej sesji pokonał inny kontuzjowany – Leon Haslam, który zaledwie wczoraj przeszedł operację nogi! Brytyjczykowi wstawiono w prawy piszczel dwie śruby, ale jego lewa kostka także jest mocno poobijana. W FP1 zawodnik BMW nie jeździł, ale chce wystartować jutro w Q2 i Superpole!
Wyniki pierwszej sesji kwalifikacyjnej:
1. Jonathan Rea (GBR) Honda WSBK CBR1000RR – 1’31.959sek
2. Jakub Smrz (CZE) Liberty Effenbert Ducati 1098R – 1’32.116sek
3. Davide Giugliano (ITA) Althea Ducati 1098R – 1’32.198sek
4. Carlos Checa (SPA) Althea Ducati 1098R – 1’32.228sek
5. Max Biaggi (ITA) Aprilia Racing RSV-4 – 1’32.318sek
6. Niccolo Canepa (ITA) Red Devils Ducati 1098R – 1’32.343sek
7. Tom Sykes (GBR) Kawasaki Racing ZX-10R – 1’32.402sek
8. Joan Lascorz (SPA) Kawasaki Racing ZX-10R – 1’32.443sek
9. Marco Melandri (ITA) BMW Motorrad S1000RR – 1’32.553sek
10. Michel Fabrizio (ITA) BMW Italia Goldbet S1000RR – 1’32.609sek
11. Sylvain Guintoli (FRA) Effenbert Liberty Ducati 1098R – 1’32.644sek
12. Leon Camier (GBR) Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 – 1’32.817sek
13. Chaz Davies (GBR) ParkinGO MTC Aprilia RSV-4 – 1’32.874sek
14. Bryan Staring (AUS) Pedercini Kawasaki ZX-10R – 1’32.884sek
15. Hiroshi Aoyama (JPN) Honda WSBK CBR1000RR – 1’33.040sek
16. Maxime Berger (FRA) Effenbert Liberty Ducati 1098R – 1’33.075sek
17. David Salom (SPA) Pedercini Kawasaki ZX-10R – 1’33.128sek
18. Ayrton Badovini (ITA) BMW Itabolia Goldbet S1000RR – 1’33.136sek
19. Lorenzo Zanetti (ITA) PATA Ducati 1098R – 1’33.148sek
20. Josh Brookes (AUS) Crescent Fixi Suzuki GSX-R1000 – 1’33.477sek
21. Leon Haslam (GBR) BMW Motorrad S1000RR – 1’33.532sek
22. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV-4 – 1’34.189sek
23. Mark Aitchison (AUS) Grillini Progea BMW S1000RR – 1’34.239sek
24. David Johnson (AUS) Rossair AEP BMW S1000RR – 1’34.855sek
25. Raffaele De Rosa (ITA) Pro Ride Honda CBR1000RR – 1’34.979sek
No to panowie i panie ;) karuzela world superbike już ruszyła ;)
Czuć ten zapach w powietrzu! :)
Niesamowite rezultaty! Ogromne zaskoczenie. Mam nadzieje jednak, że w drugiej Carlos pogodzi wszystkich! :)
nie bardzo rozumiem po co są Q1, Q2? o miejscach na starcie decyduje chyba i tak Superpole ktoś mi to wytłumaczy łopatologicznie?
16 najlepszych z Q1 i Q2 (wybiera się najlepszy czas z obu) awansują do Superpole. Pozycje od 17 do ostatniego obsadzane są na podstawie Q1/Q2, a od 1 do 16 – z Superpole 1/2/3.
dziękuje rozumiem
pozdrawiam
Dlaczego przy wszystkich zawodnikach jeżdżących na Ducati w zestawieniach jest podawane 1098 skoro większość jeździ na 1198? Nie wiem czy wszyscy ale np Checa, Smrz, Guintoli, Berger, Zanetti na pewno na 1198. Nawet napisy na owiewkach są. O co chodzi?
@wsbk
To jest tylko kwestia nazewnictwa, które jest podawane podczas homologacji w FIM. Do numerków 1098 czy 1198 nie należy przywiązywać uwagi i przypadkiem nie mylić z pojemnością, która także w modelu 1098 homologowanego do kategorii WSBK od zawsze wynosiła 1198cm3.
gdzie w tv można oglądać na żywo wyścigi treningi Q
Treningów w TV nie ma. Kwalifikacje (Superpole tylko) z europejskich rund są przeważnie na Eurosporcie 1/2 (czasem z poślizgiem). Z Australii nie ma. Zobacz rozpiskę na stronie głównej.
To mi się podoba jest pytanie jest odpowiedz
pozdrawiam
http://mypremium.tv/