Home / Moto2 / Moto3 / GP Francji: Wygrana Masii w przerywanym wyścigu Moto3!

GP Francji: Wygrana Masii w przerywanym wyścigu Moto3!

Jaume Masia, po znakomitym pojedynku na ostatnich metrach z Ayumim Sasakim, odniósł drugie zwycięstwo w sezonie. Walkę o najniższy stopień podium z Dennisem Foggią wygrał Izan Guevara. Masia zrównał się punktowo z kierowcą Leopard Racing i obaj tracą siedemnaście punktów do Sergio Garcia. Lider tabeli był dziś dopiero siódmy.

Zawodnicy mieli do przejechania dwadzieścia dwa okrążenia. Startujący z pierwszego rzędu kierowcy Leopard Racing zostali ograni przez debiutanta z Brazylii, Diogo Moreirę. Wyścig trwał jednak zaledwie dwa okrążenia, gdyż zaczęło padać. W międzyczasie wywrotki zaliczyło kilkunastu zawodników, w tym Sergio Garcia, Izan Guevara, Andrea Migno, Daniel Holgado, Riccardo Rossi, Kaito Toba i Ayumi Sasaki. Sędziowie wywiesili czerwoną flagę.

Zawodnicy powrócili na tor o 11.20. Rywalizacja została skrócona do czternastu okrążeń Ustawienie na starcie było ponownie ustalone na podstawie wyników czasówki. Opady deszczu ustały i zawodnicy mogli wystartować na slickach. Wszyscy zawodnicy przystąpili do zmagań.

Moreira ponownie wyszedł na czoło stawki, ogrywając Foggię i Suzukiego. Na trzecią lokatę awansował Sergio Garcia. W czołówce znajdowali się również Jaume Masia i Andrea Migno. W czołowej dziesiątce mieścili się jeszcze Deniz Oncu, Ayumi Sasaki, Carlos Tatay i Riccardo Rossi. Dopiero jedenaste miejsce zajmował Izan Guevara.

Na drugim okrążeniu Foggia odzyskał prowadzenie kosztem Moreiry w pierwszym zakręcie. Brazylijczyk spadł na szóstą lokatę. Drugie miejsce zajmował Suzuki przed Masią, Garcią i Migno.

Na trzecim kółku najszybsze okrążenie uzyskał Garcia, który jechał czwarty. Foggia utrzymywał prowadzenie. Moreira wyraźnie się pogubił i spadł na dziesiątą lokatę. Na ósme awansował z kolei Guevara. Masia odebrał drugą pozycję Suzukiemu w „Garażu”.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Na czwartym okrążeniu Masia przypuścił skuteczny atak na Foggię w sekcji zakrętów trzy i cztery. Moreira przeciął ów szykanę, spadając na dwunastą pozycję. Bolesną wywrotkę w szóstym zakręcie zaliczył Scott Ogden.

Na piątym kółku Masia został nowym liderem wyścigu. Drugą lokatę zajmował Foggia, natomiast trzecią Migno. Kolejne pozycje zajmowali Garcia, Suzuki, Oncu i Sasak. Najszybsze okrążenie niespodziewanie odnotował Daniel Holgado.

Na szóstym okrążeniu Masia utrzymywał prowadzenie przed Foggią, Garcią i Suzukim. Piąte miejsce zajmował Oncu przed Tatayem i Sasakim. Na ósmą lokatę awansował Ryusei Yamanaka. Karę „long-lap” za ścięcie szykany otrzymał Moreira. Brazylijczyk spadł w efekcie na piętnastą pozycję.

Na osiem kółek przed metą wyklarowała nam się grupa pięciu zawodników walczących o podium. Nadal prowadził Masia, jednak tuż za nim jechali Garcia, Foggia, Oncu i Suzuki. Sekundę za Japończykiem znajdował się Tatay, który walczył o szóste miejsce z Sasakim, Yamanaką, Guevarą i Migno. Jedenastą pozycję zajmował John McPhee.

Do końca pozostawało siedem okrążeni. Sasaki, po wyprzedzeniu Tataya, szybko dołączył do czołowej piątki. Nadal liderował Masia, za którym znajdowali się Garcia i Foggia.

Na sześć kółek przed metą stawka znowu się zacieśniła. Prowadzący Masia był bowiem ponad 0,4 sekundy wolniejszy od siódmego Guevary. Kierowca Red Bull KTM Ajo nie dał się jednak wyprzedzić rywalom.

Na pięć okrążeń przed metą Garcia spadł na szóstą pozycję, po udanym ataku na niego przez Foggię. Włoch był drugi za liderującym Masią. Za kierowcą Leoparda znajdowali się team-partner Suzuki oraz Sasaki. Piątą lokatę zajmował Oncu.

Cztery kółka do końca. Masia stracił pozycję lidera w zakręcie dziewiątym na rzecz Foggi i Sasakiego. Guevara przypuścił z kolei skuteczny atak na Oncu i Tataya. Piątą lokatę zajmował Garcia.

Na trzy kółka przed metą Foggia z Masią odskoczyli nieznacznie od trzeciego Sasakiego. Kolejne lokaty zajmowali Suzuki, Garcia i Guevara. Na siódmym miejscu znajdował się Tatay. Czołową dziesiątkę dopełniali Yamanaka, Holgado i Migno. Wywrotkę w „siódemce” zaliczył Xavier Artigas.

Na dwa okrążenia przed metą, w sekcji zakrętów dwa i trzy, błąd popełnił Garcia. Hiszpan źle złożył się w szykanę, przez co spadł na szóstą pozycję, praktycznie wypadając z gry o wygraną. Prowadził Foggia przed Masią, Sasakim, Suzukim i Guevara. I to ta piątka miała rozegrać walkę o triumf w GP Francji.

Masia zaatakował Foggię w sekcji zakrętów trzy i cztery. W „siódemce” Włoch stracił drugie miejsce na rzecz Sasakiego. Japończyk ostro pojedynkował się z kierowcą Red Bull KTM Ajo, jednak ostatecznie to Hiszpan wyszedł zwycięsko z tej walki. Podium dopełnił Guevara, który również uporał się z Foggią. Piątkę dopełnił Suzuki. Około dwóch sekund za Japończykiem dojechała druga grupa, w której zwycięski okazał się Tatay. Jako siódmy linię mety przeciął Garcia przed Yamanaką i Oncu. Czołową dziesiątkę dopełnił Migno.

W klasyfikacji generalnej prowadzi Garcia, jednak jego przewaga nad Masią i Foggią zmalała do siedemnastu punktów. Hiszpan i Włoch posiadają identyczną sumę punktów. Na czwartą lokatę spadł team-partner lidera tabeli, Izan Guevara.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki wyścigu
POS RIDER NAT TEAM BIKE TIME
1 Jaume Masia SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) 24m 4.119s
2 Ayumu Sasaki JPN Sterilgarda Husqvarna Max (Husqvarna) 24m 4.269s
3 Izan Guevara SPA Gaviota GASGAS Aspar Team (GASGAS) 24m 4.339s
4 Dennis Foggia ITA Leopard Racing (Honda) 24m 4.441s
5 Tatsuki Suzuki JPN Leopard Racing (Honda) 24m 4.648s
6 Carlos Tatay SPA CFMOTO Racing PruestelGP (CFMOTO) 24m 5.713s
7 Sergio Garcia SPA Gaviota GASGAS Aspar Team (GASGAS) 24m 6.126s
8 Ryusei Yamanaka JPN MT Helmets – MSI (KTM) 24m 6.394s
9 Deniz Öncü TUR Red Bull KTM Tech3 (KTM) 24m 6.621s
10 Andrea Migno ITA Rivacold Snipers Team (Honda) 24m 7.036s
11 Daniel Holgado SPA Red Bull KTM Ajo (KTM) 24m 7.144s
12 John McPhee GBR Sterilgarda Husqvarna Max (Husqvarna) 24m 7.312s
13 Riccardo Rossi ITA SIC58 Squadra Corse (Honda) 24m 7.449s
14 Diogo Moreira BRA MT Helmets – MSI (KTM) 24m 12.112s
15 Kaito Toba JPN CIP Green Power (KTM) 24m 14.010s
16 Elia Bartolini ITA QJMotor Avintia Racing Team (KTM) 24m 14.253s
17 Stefano Nepa ITA Angeluss MTA Team (KTM) 24m 14.563s
18 Ivan Ortolá SPA Angeluss MTA Team (KTM) 24m 14.649s
19 Matteo Bertelle ITA QJMotor Avintia Racing Team (KTM) 24m 14.931s
20 Adrian Fernandez SPA Red Bull KTM Tech3 (KTM) 24m 16.501s
21 José Rueda SPA Rivacold Snipers Team (Honda) 24m 16.554s
22 Mario Aji INA Honda Team Asia (Honda) 24m 16.671s
23 Lorenzo Fellon FRA SIC58 Squadra Corse (Honda) 24m 16.816s
24 Gerard Riu Male SPA BOE SKX (KTM) 24m 21.135s
25 Taiyo Furusato JPN Honda Team Asia (Honda) 24m 31.080s
26 Joshua Whatley GBR VisionTrack Racing Team (Honda) 24m 31.397s
27 Ana Carrasco SPA BOE SKX (KTM) 24m 36.319s
Xavier Artigas SPA CFMOTO Racing PruestelGP (CFMOTO) DNF
Scott Ogden GBR VisionTrack Racing Team (Honda) DNF

Źródło: www.crash.net

AUTOR: Mefisto

komentarze 2

  1. Moreira jednak za szybko zaczyna te wyścigi. Widać było że wytrącony z rytmu po tym jak wszyscy zaczęli go wyprzedzać, a czasem naprawdę niewiele trzeba żeby stracić pozorną przewagę.
    Trochę jednak nie rozumiem tej kary dla niego – spadł przecież o jedno miejsce gdy wracał na tor po ścięciu zakrętu nr 4, a i tak jeszcze musiał przez karną pętlę pojechać. Tak czy inaczej, stratę do następnego kierowcy już miał ogromną.

    Sasaki szacun za walkę do końca.

    • Sędziowie dostrzegli, że nie zwolnił dostatecznie mocno. W sumie słuszna kara, bo edukacyjna – nie można po błędzie próbować na siłę przejechać szykany jak najszybciej. To mogłoby się skończył np. uślizgiem. A motocykl w ten sposób mógłby zwyczajnie ściąć z toru innych zawodników. Młodych trzeba „tęperować” od początku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
180 zapytań w 0,559 sek