Home / Slider / Honda oficjalnie z Altheą i Moriwaki, bez Ten Kate! Powrót Kiyonariego

Honda oficjalnie z Altheą i Moriwaki, bez Ten Kate! Powrót Kiyonariego

Na targach EICMA ogłoszono to, co głosiły ostatnie plotki: Hondaw World Superbike kończy współpracę z holenderskim utytułowanym zespołem Ten Kate i od przyszłego roku współpracować będzie z Altheą, i wsparciem swojej marki Moriwaki. W program zaangażowany ma być również japoński dział wyścigowy Hondy, HRC. Obok Leona Camiera, który miał ważny kontrakt z japońskim producentem, startować będzie Ryuichi Kiyonari.

Największą sensacją jest powrót Kiyonariego na padok World Superbike. Japoński zawodnik dekadę demu wygrał trzy wyścigi wraz z Hondą, a potem zdobył mistrzostwo British Superbike. Nie wrócił jednak do WSBK. Sam nie krył zdziwienia decyzją HRC. „To już 10 lat od czasu, jak jeździłem w WSBK. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę dołączyć do tego dużego projektu.”

Kliknij, aby pominąć reklamy

W zespole pozostaje Leon Camier. Będzie to dla niego drugi z rzędu sezon w ekipie Hondy. Po naprawdę mocnym początku, potem odniósł kontuzję, która wykluczyła go z kilku wyścigów i odbiła się na dyspozycji w kolejnych rundach.

Zespół Althea w sezonie 2018 korzystał z motocykli BMW, jednak niemiecki producent oficjalnie wraca do World Superbike jako ekipa fabryczna, więc lepszym wyborem dla Althei była zmiana producenta. Do „pomocy” Honda wzięła swoją wyścigową markę Moriwaki, która buduje motocykle do różnych serii wyścigowych – niegdyś również do Motocyklowych Mistrzostw Świata. Nie wiadomo, co ze sponsoringiem nowego-starego zespołu. Na prezentacji nie było widać logo Red Bulla, który finansował sezon 2018.

Źródło: WorldSBK

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 7

  1. Kiyo wraca :D Mega wiadomość! Mam nadzieję, że wrócił do formy.

  2. „Honda Racing Corporation w World Superbike kończy współpracę z holenderskim utytułowanym zespołem Ten Kate” . Trochę to jednak mylące. HRC nie współpracowała z Ten Kate. Dopiero teraz po 16 latach HRC wraca z zaangażowaniem na padok WSBK. Do tej pory od 2004 to Ten Kate odpowiadało za cały rozwój a pieniądze leciały z HME (Honda Motor Europe) na zasadzie sponsoringu tytularnego. Stąd ta wdzięczna nazwa Honda World Superbike Team za którą nie stało prawie nic. Silnik, części i wszystko co miało związek z rozwojem było po stronie Ten Kate. Bez żadnej ingerencji HRC. Pozdrawiam ;) Pomijając że szkoda mi Ten Kate to dziś dwie mocne wiadomości. Powrót dwóch fabryk do WSBK to wielka radość.

  3. Pardon, HRC współpracowalo z Ten Kate w klasie WSS przed wejściem Ten Kate do WSBK. Niemniej jednak w WSBK takiej współpracy nie było o czym świadczyły liczne lamenty zawodników. Przecież z tego powodu ostatecznie Johny Rea dał sobie siana. Leon Camier także od początku roku skarżył się w mediach, że jeśli HRC się nie zaangażuje to nie wyjdą z problemów. Po prostu na tym poziomie rywalizacji bez wsparcia fabryki nawet tacy kozacy jak Ten Kate nic nie są w stanie osiągnąć.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
68 zapytań w 1,211 sek