Na drogę i na tor – jakie modele opon motocyklowych sprawdzą się w obydwu sytuacjach?

Kierowcy sportowych motocykli mogą oczekiwać, że ich jednoślad umożliwi nie tylko codzienną jazdę na drogach publicznych, ale sprawdzi się także podczas okazyjnych wizyt na torze. Tę kwestię mocno komplikują opony – niewiele osób chce zmieniać koła kilka razy w ciągu sezonu. Jakie modele opon pozwolą połączyć drogową użyteczność motocykla z jego torowymi możliwościami?
Opony do motocykli sportowych, które oferują uniwersalność
Prawdziwie uniwersalne opony do motocykla sportowego muszą zapewniać przyjemność podczas pokonywania krętych tras oraz utrzymywać odpowiednie bezpieczeństwo, gdy znienacka zaskoczą nas opady deszczu. Powinny także sprawdzać się w mieście, gdzie z uwagi na wolniejszą jazdę mogą nie być odpowiednio rozgrzane. Ponadto muszą umożliwiać wykrzesanie z maszyny możliwie wysokich osiągów na torze wyścigowym. Poniższe modele mogą sprawdzić się w tej wielozadaniowej roli.
Metzeler Sportec M9 RR – gdy liczy się uniwersalność
Model Metzeler Sportec M9 RR to opona typu Supersport uwzględniająca codzienne użytkowanie. Zapewnia świetne wrażenia podczas jazdy na torze, nie tracąc przy tym użyteczności w trakcie jazdy po drogach publicznych. Ponadto model jest w stanie zachować wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Jego możliwości to zasługa dwuwarstwowej mieszanki Cap & Base. Bardziej miękkie boki zwiększają przyczepność w zakrętach, a twardsza warstwa poprawia m.in. równowagę termiczną ogumienia. Podłużne rowki bieżnika oraz dodatek krzemionki w składzie mieszanki gumowej wspierają stabilność i przyczepność podczas jazdy na mokrej drodze.
Michelin Power 6 – dla kierowcy sportowego do codziennego użytku
Michelin Power 6 charakteryzuje się skutecznym utrzymaniem przyczepności nawet na zimnej i mokrej nawierzchni. Dzięki temu wyjątkowo dobrze spisuje się w trakcie codziennego użytkowania. Jest przy tym wyraźnie bardziej sportowy podczas jazdy na torze niż model poprzedniej generacji. Wiedza wykorzystana w trakcie jego projektowania pozwoliła uzyskać wyjątkową przyjemność z jazdy na drogach publicznych – równowaga pomiędzy osiągami i komfortem zapewnia niebywałą satysfakcję w zakrętach, ale model pozostaje na tyle wygodny, że sprawdza się podczas dalszych wyjazdów.
Pirelli Diablo Rosso IV Corsa – gdy bardziej zależy nam na możliwościach torowych
Opony Pirelli Diablo Rosso IV Corsa są z kolei wyraźnie bardziej nastawione na jazdę torową. Większy obszar slick w częściach barkowych przekłada się na szerszą powierzchnię styku z nawierzchnią i wyjątkowe możliwości w zakrętach. Dzięki temu szczególnie wspiera stabilność nawet przy ekstremalnym pochyleniu. Model Pirelli Diablo Rosso IV w odmianie Corsa wykorzystuje także zredukowaną liczbę rowków poprzecznych, co zwiększa strefę kontaktu z podłożem w środkowej części bieżnika. Opony dobrze równoważą przy tym jazdę po drogach publicznych i zachowują wystarczająco wysokie bezpieczeństwo podczas jazdy na mokrej nawierzchni.